یک مرد مسلمان امریکایی با چاقو هدف قرار گرفت

حضور پلیس و گروه‌های پزشکی در محل حمله به یک مرد مسلمان در شهر سیمی ولی در ایالت کالیفرنیا

پلیس امریکا می‌گوید یک مرد مسلمان در نزدیکی مسجدی در ایالت کالیفرنیا به طرز وحشیانه‌ای هدف حمله با چاقو قرار گرفته است.

رسانه‌های امریکا یکشنبه (21 آذر) گزارش دادند پلیس شنبه‌شب (20 آذر) گزارش‌هایی دربارۀ حمله با چاقو به این فرد در محوطۀ پارکینگ یک مرکز خرید در نزدیکی یک مرکز اسلامی در شهر سیمی ولی دریافت کرد.

به گفتۀ یک گروهبان، پلیس با حضور در صحنۀ درگیری فرد مهاجم را که پس از درگیری لفظی با این مرد مسلمان وی را با چاقو هدف قرار داده بود، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد.

وی افزود: «(مأموران) در تحقیقات خود متوجه شدند که یک مظنون با یک نمازگزار که از مسجد خارج می‌شد، روبرو شد و پس از یک درگیری لفظی آن‌ها شروع به نزاع کردند. در این زدوخورد (فرد مظنون) به قربانی چاقو زد.»

این مأمور پلیس خاطرنشان کرد: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا ظاهر (قربانی) در تحریک فرد مهاجم تأثیر داشته و این حمله با مسجد ارتباطی داشته است یا نه. ما از وقوع این حادثه بسیار نگرانیم. ما می‌خواهیم پیروان تمامی مذاهب در این شهر در امنیت به سر ببرند.»

به گفتۀ وی، فرد مظنون که تحت عنوان جان ماتسون معرفی شده، (تصویر زیر) سابقۀ حمله به مسلمانان را در کارنامۀ خود دارد و به نظر می‌رسد مظنون به دست داشتن در چند مورد حملۀ مشابه است.

جان ماتسون

ماتسون 29 ساله تا زمان برگزاری دادگاه در روز سه‌شنبه (23 آذر) با قرار وثیقۀ 25 هزار دلاری در زندان به سر می‌برد. وی به اتهاماتی نظیر تهدید مجرمانه، نقض تبهکارانۀ حقوق مدنی و اخلالگری در صلح و ثبات جامعه با ایجاد درگیری متهم است.

سوابق درج‌شده در دادگاه عالی شهرستان ونتورا در ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد وی در گذشته نیز به ایجاد تهدیدهای تروریستی متهم بوده است. وی در موارد دیگری از «اخلالگری در صلح» در گذشته نیز مجرم شناخته شده بود.

حسام آیلوش، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی- امریکایی در واکنش به این حادثه می‌گوید قلب مسلمانان در شهر سیمی ولی پس‌ازاین حادثه شکسته شده است.

این حادثه در حالی روی داد که جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان امریکا از زمان انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور در 18 آبان با افزایش جدیدی روبرو بوده است.

شورای روابط اسلامی- امریکایی می‌گوید از زمان انتخاب ترامپ بیش از 200 گزارش از وقوع چنین حملاتی علیه مسلمانان در سراسر امریکا دریافت کرده است.

این در حالی است که طبق اعلام ادارۀ پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) تعداد گزارش‌های جرائم ناشی از نفرت به‌ویژه علیه مسلمانان سال 2015 با 6.8 درصد افزایش درمجموع به 5 هزار و 850 مورد رسید. این رقم در سال 2014 میلادی 5 هزار و 479 مورد بود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku