تحلیلگر: سوریه پیروزی‌های خود را مدیون حزب‌الله است

تصویری از مراسم تشییع‌جنازۀ 3 تن از مبارزان حزب‌الله که در سوریه به شهادت رسیدند (14 آبان 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

دبیر کل جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله) وعده داده که نیروهای دولتی سوریه به‌زودی در حلب به پیروزی می‌رسند. سید حسن نصرالله گفته است تنها راه پیشِ روی سوریه و جنبش مقاومت، صیانت از منطقه و همچنین تمدن اسلامی در برابر تهدیدات تروریسم است. مبارزان حزب‌الله در جریان آزادسازی حلب به ارتش سوریه کمک می‌کنند.

شبیر حسنعلی، تحلیلگر سیاسی مقیم لندن، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت حزب‌الله نقش مؤثری در خنثی کردن دسیسه‌های غرب و متحدان آن برای تخریب سوریه از طریق تروریسم ایفا کرده است.

وی افزود: «حزب‌الله در راه حفاظت از سوریه شهیدان بسیاری داده است. حزب‌الله بسیار مؤثر بوده است، حتی پیش از آنکه روسیه درگیر این معادله شود.»

حسنعلی گفت: «این حزب‌الله و ارتش سوریه (نیروی زمینی ارتش سوریه) بودند که جبهة‌النصره و تمام گروه‌های دیگر را که موردحمایت اسرائیل بودند، شکست دادند.»

تصویری آرشیوی از مبارزان حزب‌الله لبنان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این تحلیلگر گفت اگر حزب‌الله نبود، سوریه اکنون در وضعیت بسیار متفاوتی قرار داشت.

حسنعلی جنبش مقاومت را «آخرین سنگر دفاعی در برابر تهدیدات تکفیری‌ها» خواند و تأکید کرد گروه‌های تروریستی تکفیری به دست صهیونیست‌ها ساخته شده‌اند و لندن، واشنگتن و پاریس از آن‌ها حمایت مالی می‌کنند.

وی افزود غرب و رژیم صهیونیستی از تهدیدی به نام تروریسم به‌عنوان ابزاری برای نابودی سوریه و تجزیۀ آن به بخش‌های کوچک‌تر استفاده کردند تا «یکی از عناصر کلیدی در زنجیرۀ مقاومت را از بین ببرند».

وی با استناد به گفتۀ سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه «پیروزی نزدیک است»، گفت: «حلب به‌زودی آزاد می‌شود. اخباری از تلاش تکفیری‌های برای فرار (از حلب) به گوش می‌رسد.»

این تحلیلگر سیاسی مجدداً بر نیاز به حفاظت از منطقه و تمدن اسلامی در برابر تهدیدات تکفیری‌ها تأکید کرد و گفت: «تکفیری‌ها همه‌جا وجود دارند و تهدیدی برای تمام جوامع و مکاتب فکری هستند.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku