جاسوسان بریتانیایی: رژیم صهیونیستی «تهدیدی واقعی» علیه امنیت خاورمیانه است

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس اسناد افشا شده از سال 2009، سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا، رژیم صهیونیستی را یک «تهدید واقعی» علیه امنیت خاورمیانه معرفی کرده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی روزنامۀ فرانسوی لوموند این خبر را بر اساس اسنادی اعلام کرد که ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‎های جاسوسی واشنگتن و کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا، افشا کرده است.

در یکی از این اسناد که به سال 2009 مربوط می‎شود، ستاد ارتباطات دولت بریتانیا اعلام کرده است: «اسرائیل تهدیدی واقعی علیه امنیت منطقه به حساب می‎آید، به‌ویژه به دلیل موضع تل‌آویو دربارۀ موضوع ایران.»

بر اساس گزارش لوموند، آژانس اطلاعات مخفی بریتانیا از دیپلمات‎‌های اسرائیلی و فلسطینی جاسوسی می‌کرده است. از جملۀ این افراد به شخصی ناشناس اشاره شده که از وی به عنوان دومین مقام بلندپایه در وزارت امور خارجۀ رژیم صهیونیستی یاد می‌شود.

ساختمان ستاد ارتباطات دولت بریتانیا

در این گزارش ذکر شده است که ستاد ارتباطات دولت بریتانیا مدت کوتاهی پیش از آن‌که رژیم صهیونیستی عملیات موسوم به «سرب گداخته» را در دسامبر 2008 آغاز کند، تلفن محمود عباس، رئیس‎‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و دو پسرش را شنود می‎کرده است.

این حملۀ رژیم تل‌آویو به باریکۀ غزه از 27 دسامبر 2008 (7 دی 1387) تا 18 ژانویه 2009 (28 دی 1387) به طول انجامید.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در طول این جنگ مرگبار که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین منجر به کشته شدن بیش از 1400 فلسطینی شد، رژیم تل‌آویو را به نقض فاحش حقوق بشر متهم کرد.

بر اساس اسنادی که لوموند منتشر کرده است، احتمالاً شنود تلفن عباس در جنگ غزه که موجب وارد آمدن خسارات متعددی به زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و بهداشتی نوار غزه شد، به رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

سازمان ارتباطات دولت بریتانیا همچنین از سفرای رژیم صهیونیستی در نیجریه و کنیا، شرکتی نزدیک به وزارت امور نظامی اسرائیل و دانشگاه عبری فیزیک «راکه» در بیت‌المقدس جاسوسی می‎کرده است.

بریتانیا همچنین به جاسوسی از ارتباطات میان هیئت‎‏های فلسطینی در فرانسه، بلژیک، پرتغال، آفریقای جنوبی، مالزی پرداخته است. جاسوسان بریتانیایی همچنین احمد تیبی، عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی و احمد قریع، نخست‎وزیر سابق فلسطین، را زیرنظر داشته‌اند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku