News   /   گزارش

«حمله اسرائیل به جنوب سوریه برای کمک به تروریست‌ها»

درحالی‌که ارتش سوریه در حال بیرون راندن تروریست‌ها از شهر حلب در شمال این کشور است، برخی از مناطق جنوبی سوریه کماکان تحت کنترل گروه‎‏های تروریستی قرار دارند.

ناظران بر این باورند که رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد یک منطقۀ حائل در بلندی‎های جولانِ سوریه، به طور مستقیم به تروریست‌های مستقر در جنوب این کشور کمک می‌کند. 

گزارش زهرا الدرزی، خبرنگار شبکۀ پرس تی‏‌وی در جنوب سوریه، به قرار زیر است:

با گذشت بیش از پنج سال از آغاز جنگ در سوریه، بخش زیادی از مرزهای جولان هنوز تحت کنترل شبه‎نظامیانی است که به گفتۀ دمشق اسرائیل و اردن از آن‎‏ها حمایت می‎کنند. 

کارشناسان تل‎آویو را در این زمینه مقصر می‎دانند. 

يعرب خير بك، کارشناس استراتژیک، در‏این‏باره به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «اسرائیل نمی‌تواند به دلیل وضعیت جغرافیایی و وضعیت نیروهای سوریه بر روی زمین، یک منطقۀ حائل در منطقه ایجاد کند و عزمی برای ممانعت از وجود چنین مناطقی در بحبوحۀ تنش برای حفظ وحدت سوریه، وجود دارد.»

آقای خیر بک در ادامه توضیح داد که چگونه رژیم صهیونیستی با بهانۀ مبارزه با داعش مداخلات خود را در جنوب سوریه توجیه می‎کند. اما به گفتۀ وی، اسرائیل از این مداخلات به عنوان سرپوشی برای حمایت نظامی و لجستیکی شبه‎نظامیان استفاده می‏‎کند. 

خیر بک افزود: «حمایتی که از سوی رژیم صهیونیستی به گروه‏‌های مسلح می‎رسد، موضوع صحبت ما نیست. آن‌چه ما دربارۀ آن صحبت می‎کنیم این  موضوع است که گروه‎‏های مسلح در حال متهم کردن یکدیگر دربارۀ نوع سلاح‎‏هایی هستند که در درگیری‎ها استفاده می‎شود. درگیری‎هایی که به بهانۀ مبارزه با داعش صورت می‌گیرند. به خصوص حملات راکتی. اگرچه حمایت اسرائیل از گروه‎های مسلح تحت شعار مبارزه با داعش صورت می‎گیرد، اما اسرائیل به واقع به دنبال ایجاد منطقۀ امن در داخل سوریه است تا از خود دربرابر آن گروه‌های شبه‎‌نظامی محافظت کند.»

در همین‌‍ زمینه، برخی از گروه‎های شبه‎نظامی تحت حمایت خارجی به تازگی از رژیم صهیونیستی خواسته‎‌اند تا برای پایان دادن به حکومت بشار اسد، رئیس‎جمهور سوریه، با آن‎‏ها همکاری کند. آن‎ها ادعا می‎کنند که اگر با یکدیگر همکاری کنند سوریه دیگر دشمن اسرائیل نخواهد بود. 

ارتش سوریه در مبارزه با شبه‎نظامیانِ مورد حمایت خارجی در حلب در حال پیشروی است. با این حال، به نظر می‎‏رسد که اسرائیل در تلاش است با حمله به مناطق جنوبی این کشور عربی، بر این وضعیت تأثیر بگذارد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku