«امریکا و متحدانش در پی مهار پیروزی‌های سوریه در حلب هستند»

نیروهای دولت سوریه در شهر حلب، 12 آذر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جیم دین، سردبیر و مدیر نشریۀ «وترنز تودی» از آتلانتا شنبه (13 آذر) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت امریکا و متحدان منطقه‌ایش با استفاده از جاروجنجال رسانه‌ای تلاش می‌کنند مانع پیشرفت‌های نظامی نیروهای سوری در حلب شوند.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که روسیه دربارۀ طرح نام‌گذاری مجدد تروریست‌های جبهة‌النصره در حلب سوریه هشدار داده است. به گفتۀ سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، تقریباً تمامی گروه‌های پیکارجو در بخش شرقی حلب که گروه موسوم به ارتش حلب نیز اخیراً در آن تشکیل شد، تحت کنترل جبهةالنصره قرار دارند.

دین افزود: «امریکا برای کم کردن سرعت این حرکت از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند این در حالی است که آن‌ها به نحوی متوجه اقداماتی شده‌اند که می‌‌توانند با توسل به آن‌ها موفقیت ائتلاف سوری، روسی، ایرانی و حزب‌الله را بی‌اثر کنند.»

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد واشنگتن و متحدانش «خواهان ادامۀ فعالیت این افراد (تروریست‌ها) هستند؛ آن‌ها می‌خواهند خون نیروهای ارتش سوریه را به زمین بریزند، آن‌ها می‌خواهند بفهمند که چگونه می‌توانند موفقیت‌های ارتش سوریه را که در حال پیشروی است، بی‌اثر کنند.»

دین در ادامه گفت به‌محض تصرف حلب، تمامی نیروهای سوریه برای مقابله با حملات متقابل به سایر مناطق این کشور ازجمله ادلب و حما منتقل می‌شوند.

وی تأکید کرد برخی دولت‌های غربی تلاش می‌کنند به پیکارجویان در ادلب اطمینان بدهند که امریکا و متحدانش برای حمایت از این تروریست‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

دین افزود غرب همچنین از سیاست اهریمنی جلوه دادن ارتش سوریه نیز به‌عنوان یک تاکتیک بهره می‌برد.

تصویری از تروریست‌های جبهةالنصره در شرق حلب
تصویری از تروریست‌های جبهةالنصره در شرق حلب

وی خاطرنشان کرد: «آنچه آن‌ها صرفاً تلاش می‌کنند انجام دهند کنترل کردن روایت‌ (جنگ) است، چراکه متأسفانه دستگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها به‌ویژه در امریکا، بریتانیا و کانادا به میزان زیادی با رسانه‌ها درهم‌تنیده‌اند.»

دین با رد تبلیغات رسانه‌ها علیه نیروهای مسلح سوریه و ادعای آن‌ها دربارۀ آنچه توسل به خشونت در شرق حلب می‌خوانند، گفت اتهامات دربارۀ استفاده از بمب‌های بشکه‌ای در حلب و تبدیل این شهر به یک «گورستان جمعی» بی‌پایه و اساس است.

وی افزود: «ارتش سوریه هیچ علاقه‌ای به کشتار غیرنظامیان و تخریب اموال آن‌ها ندارد چراکه این مسئله کمکی به تحقق آرمانش، یعنی تصرف شهر حلب، نمی‌کند.»

پیشروی‌های اخیر نیروهای نظامی سوریه بسیاری از دولت‌های خارجی را که از پیکارجویان معارض دولت دمشق حمایت مالی و نظامی کرده‌اند، شگفت‌زده کرده است.

طبق برآوردهای استافان دِ میستورا، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در سوریه، تاکنون بیش از 400 هزار نفر از مردم این کشور عربی در مناقشۀ موردحمایت خارج جان‌ باخته‌اند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku