تأکید پوتین و اردوغان بر لزوم آتش‌بس در حلب

ولادیمیر پوتین (چپ) و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه دربارۀ لزوم برقراری آتش‌بس در حلب سوریه توافق کردند.

منابع مطلع در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گفتند، اردوغان روز چهارشنبه برای سومین بار در یک هفتۀ اخیر با پوتین گفتگوی تلفنی داشت؛ دو طرف در این تماس تلفنی دربارۀ شرایط در حلب گفتگو و بر لزوم برقراری آتش‌بس در این شهر تأکید کردند.

به گزارش این منابع، دو طرف همچنین دربارۀ لزوم افزایش تلاش‌ها برای توقف خصومت‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهر حلب توافق کردند.

روسیه یکی از مهم‌ترین حامیان دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است؛ این در حالی است که ترکیه از معارضان مخالف دمشق حمایت می‌کند.

این گفتگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که نیروهای ارتش سوریه در هفته‌های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در حلب دست یافتند و موفق شدند مناطق گسترده‌ای را در جنوب شرق و شمال شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند.

جنگ و ناآرامی حلب سوریه را به ویرانه تبدیل کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 شهر حلب از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است. منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. در این جنگ پنج‌ساله علاوه بر جان باختن حدود نیم میلیون نفر، میلیون‌ها نفر نیز آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku