ویدئو: کشف 2 کارخانۀ ساخت موشک در حومۀ موصلِ عراق

نیروهای عراقی حاضر در عملیات آزادسازی شهر موصل در عراق، 2 کارخانه را در حومۀ جنوبی این شهر کشف کرده‎اند که گروه تروریستی داعش از آن‎ها برای تولید راکت و موشک استفاده می‎کرده است.

در ویدئویی که خبرگزاری فرانسه از کشف این کارخانه‌ها منتشر کرده است، نیروهای عراقی اعلام می‎کنند که تعدادی زیادی راکت‎‏ در این کارخانه‌ها موجود بوده است.

بر اساس اعلام این نیروها، موشک‌های کاتیوشا و راکت‎های سمیِ حاوی گاز خردل، کلرید و سایر گازهای شیمیایی از مکشوفات دیگر در این کارخانه‎ها هستند.

عبدالامیر محمداوی، یکی از فرماندهان نیروهای واکنش سریعِ عراق، دربارۀ کشف این کارخانه‌ها گفت: «این نخستین باری است که ما در ناحیۀ جنوبیِ موصل چنین کارخانه‎ای کشف کرده‌‎ایم.»

وی افزود: «در برخی از مناطق ما انبارهای ذخیره‌سازی تسلیحات یافته بودیم، اما تاکنون چنین ظرفیتی که یک خط تولید کاملِ صفر تا صدِ ساخت خمپاره یا راکت کاتیوشا محسوب می‌‎شود، کشف نکرده بودیم.»

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خود خواندۀ گروه تروریستی داعش که از تاریخ 26 مهر آغاز شده است، در حالی پی گرفته می‌شود که به گفتۀ مقام‌های عراقی، نیروهای ویژۀ ارتش این کشور تاکنون حدود هزار تروریست را کشته‌اند.

ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگههای کُرد، از جهتهای مختلف به سمت موصل، مرکز اداری استان نینوا در حال پیشروی هستند و به گفتۀ ناظران، موفقیت نیروهای عراقی فراتر از حد انتظار بوده‌ است.

موصل 2 سال پیش به دست داعش افتاد. این گروه تروریستی از تابستان 2014 (1393) کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب عراق را به دست گرفت.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، وعده داده است موصل، دومین شهر بزرگ عراق، تا پایان سال جاری میلادی به‌طور کامل آزاد خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku