News   /   آمريکا

ترامپ: تقلب‌ جدی 3در ایالت ویرجینیا، نیوهمپشایر و کالیفرنیا

مردم امریکا یکی از حوزه‌های انتخاباتی در ایالت کالیفرنیا در حال رأی دادن به نامزد موردنظر خود هستند (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا مدعی است رأی‌دهندگان در 3 ایالت ویرجینیا، نیوهمپشابر و کالیفرنیا در روند برگزاری انتخابات مرتکب «تقلب‌ جدی» شدند اما رسانه‌های جریان اصلی این کشور به این موضوع بی‌اعتنایی کردند.

ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در 8 نوامبر (18 آبان) نیز بارها رسانه‌های امریکا را به علت پوشش ندادن آنچه «تقلب گستردۀ رأی‌دهندگان» در رأی‌گیری اولیه در سراسر این کشور خواند، به جانب‌داری و غرض‌ورزی متهم کرده بود. ترامپ همچنین با تقلبی خواندن روند انتخابات گفته بود رسانه‌ها برای شکست وی با هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تبانی می‌کنند.

ترامپ یکشنبه‌شب (7 آذر) در پیامی در توییتر نوشت موضوع «تقلب جدی رأی‌دهندگان» در ویرجینیا، نیو همپشایر و کالیفرنیا وجود دارد- بااین‌وجود چرا رسانه‌ها دراین‌باره گزارش نمی‌دهند؟ غرض‌ورزی جدی- مشکل بزرگ!»

این مطلب در واکنش به پوشش رسانه‌ای گستردۀ درخواست جیل استاین، نامزد حزب سبز امریکا برای بازشماری آراء انتخابات در ویسکانسین مطرح شد. استاین همچنان قصد دارد به‌طور رسمی درخواست بازشماری آراء در میشیگان و پنسیلوانیا را ارائه کند.

کلینتون با اختلافی اندک در این 3 ایالت به ترامپ باخت. اگر کلینتون توانسته بود تمامی 46 رأی مجمع گزینندگان در این 3 ایالت را به دست آورد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شد.

ستاد انتخاباتی کلینتون یکشنبه اعلام کرد در بازشماری آراء در ایالت ویسکانسین شرکت می‌کند.

ترامپ در واکنش به این موضوع گفت بازشماری آراء در ایالت ویسکانسین، و اقدام مشابه در میشیگان و پنسیلوانیا نتیجۀ انتخابات را تغییر نخواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در جمع هوادارانش (تصویر آرشیوی)
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در جمع هوادارانش (تصویر آرشیوی)

​وی همچنین در این پیام توییتری مدعی شد «میلیون‌ها نفر» به‌طور غیرقانونی در انتخابات شرکت کردند و درصورتی‌که این آراء «غیرقانونی» نادیده گرفته شود، وی در مقایسه با رقیبش کلینتون آراء مردمی بیشتری کسب می‌کند.

استاین ظرف 2 روز توانست بیش از 5 میلیون دلار برای طرح درخواست بازشماری آراء در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا جمع‌آوری کند. این در حالی است که ستاد انتخاباتی وی برای انتخابات 18 آبان توانسته بود تنها 3.5 میلیون دلار کمک جمع‌آوری کند.

این در حالی است که تعداد فزاینده‌ای از دانشگاهیان و متخصصان رایانه و همچنین وکلای انتخابات عقیده دارند هکرهای خارجی نتایج کلی انتخابات را تغییر داده‌اند.

اقدام استاین چند روز پس‌ازآن صورت گرفت که گروهی از دانشگاهیان و وکلای انتخابات از هیلاری کلینتون خواستند نتایج انتخابات امریکا را در برخی از ایالت‌های «کمربند زنگ‌زده» به چالش بکشد.

به گفتۀ این گروه، کلینتون در مناطقی که از رأی‌گیری الکترونیکی استفاده شده بود نسبت به مناطقی که از رأی‌گیری کاغذی استفاده شده بود، نتایج ضعیف‌تری کسب کرده است.

ترامپ درمجموع با کسب 306 رأی مجمع گزینندگان در برابر 232 رأی کلینتون در انتخابات امریکا به پیروزی رسید.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku