تمدید اعتصاب و لغو 830 پرواز لوفت‌هانزا

هواپیماهای پارک شده شرکت لوفت‌هانزا در فرودگاه «فرانتس یوزف اشتراوس» مونیخ در جنوب آلمان، 4 آذر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

شرکت هوایی لوفت‌هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، از لغو بیش از 800 پرواز مسیر کوتاه و متوسط خبر داده است.

در پی تصمیم یک اتحادیه صنفی برای تمدید اعتصاب خلبانان باری برای سومین روز متوالی، شرکت لوفت‌هانزا پنج‌شنبه از برنامه خود برای لغو 830 پرواز در روز جمعه خبر داد؛ تصمیمی که برنامه سفر حدود 100 هزار مسافر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

لوفت‌هانزا از برقراری بیشتر پروازهای مسیر بلند طبق برنامه خبر داد؛ همچنین پروازهای سایر شرکت‌های تابعه نظیر یورووینگز، سوئیس ایرلاینز و آسترین ایرلاینز نیز تغییری نخواهد داشت.

اتحادیۀ صنف خلبانان، موسوم به کاکپیت، با شرکت لوفت‌هانزا دربارۀ برخی از خواسته‌های صنفی، از جمله افزایش حقوق، اختلاف دارد.

این اتحادیه معتقد است لوفت‌هانزا ظرف سال‌های گذشته میلیاردها یورو سود داشته است و باید از بخشی از این پول برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنانش استفاده کند.

این اعتصاب تاکنون 20 میلیون‌ یورو به این شرکت خسارت وارد کرده است.

این نخستین بار نیست که کارمندان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اعتصاب می‌کنند. کارکنان این شرکت تاکنون 13 بار برای احقاق حقوق خود دست به اعتصاب زده‌اند. 

اعتصابات آوریل سال گذشته که بزرگترین اعتصاب تاریخ آلمان نام گرفت، سبب لغو 90 درصد پروازهای لوفت‌هانزا شد و ده‌ها میلیون دلار به این شرکت زیان وارد کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku