تلاش رژیم صهیونیستی جهت میانجیگری ترکیه برای تحویل اجساد دو نظامی اسرائیلی از حماس

تصویری از نظامیان رژیم اسرائیل که با یک فلسطینی در مرکز ایست بازرسی در نزدیکی شهر نابلس در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری بحث می‌کنند. (26 خرداد 1395، عکس از اسوشیتدپرس)

رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد بار دیگر از رئیس‌جمهور ترکیه بخواهد برای انتقال اجساد دو سرباز اسرائیلی از غزه میانجیگری کند.

به گزارش تلویزیون ماهواره‌ای الاقصی، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، می‌گوید بار دیگر از ترکیه خواهد خواست به‌منظور حل‌وفصل موضوع انتقال اجساد نظامیان کشته شدۀ اسرائیلی با حماس، جنبش مقاومت فلسطین، گفت‌وگو کند.

ریولین همچنین گفت پیش‌تر، هنگام گفتگو برای ازسرگیری روابط دوجانبه، این موضوع را با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در میان گذاشته است.

وی افزود بار دیگر قصد دارد در هفته‌های آینده هنگامی‌که سفیر جدید ترکیه استوارنامۀ خود را تحویل میدهد، این موضوع را مطرح کند.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد اجساد دو سرباز اسرائیلی با نام‌های «اورون شائول» و «حیدر گلدین» در غزه است و وی از اردوغان خواهد خواست حماس را وادار کند آن‌ها را به اسرائیل بازگرداند.

بر اساس این گزارش، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه مسلح حماس، اعلام کرده است در جریان جنگ رژیم تل‌آویو در غزه در سال 2014 میلادی، شائول را به اسارت گرفته است. دو روز بعد، اسرائیل ادعا کرد این نظامی اسرائیلی در درگیری با نیروهای قسام کشته شده است.

در  اوایل ماه جولای 2014 میلادی (1393)، رژیم اسرائیل جنگی مرگبار را علیه غزه آغاز کرد و به مدت 50 روز این منطقۀ محاصره‌شده را هدف حملات زمینی و هوایی قرار داد.

Palestinian men work on the remains of a building destroyed during the 50-day Israeli war against the besieged Gaza Strip in the summer of 2014, in Gaza City, April 30, 2016. (Photo by AFP)
تصویری از ویرانه‌های ناشی از جنگ 51 روزۀ رژیم اسرائیل علیه منطقۀ محاصره‌شدۀ نوار غزه در تابستان سال 2014 میلادی در شهر غزه (11 اردیبهشت 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

این جنگ در 26 آگوست (4 شهریور 1393)، بعد از مذاکرات غیرمستقیم در قاهره، پایتخت مصر، با برقراری آتش بس به پایان رسید.

در جنگ 50 روزۀ سال 2014 علیه نوار غزه، نزدیک به 2,200 فلسطینی ازجمله 577 کودک در اثر حملات رژیم اسرائیل جان باختند.

جنبش حماس نیز در تلافی حملات رژیم اسرائیل از حملات موشکی استفاده کرد که بنا به اعلام تل‌آویو در اثر آن 53 سرباز اسرائیلی کشته شدند.

این در حالی است که حماس آمار تلفات رژیم اسرائیل را حدود 100 کشته اعلام کرد.

اسرائیل و حماس تماس‌های مستقیم رسمی ندارند و هرگونه توافق‌نامه میان با میانجیگری طرف‌های بین‌المللی حاصل می‌شود.

در سال 2011 میلادی، گیلعاد شَلیط، سرباز اسرائیلی ربوده‌شده، در قالب توافق‌نامه‌ای که با کمک یک دیپلمات آلمانی صورت گرفت، در ازای آزادی 1,027 فلسطینی دربند رژیم اسرائیل آزاد شد.

این سرباز اسرائیلی بیش از پنج سال در منطقۀ فلسطینی نوار غزه در بازداشت بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku