«پیشروی عناصر تحت حمایت ترکیه در استان حلب»

عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، معارضان تحت حمایت ترکیه کنترل منطقه‌ای را در استان حلبِ سوریه در دست گرفته‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه – نهادی مستقر در لندن که به گروه‌های معارض دولت سوریه نزدیک است – سه‌شنبه گزارش داد گروه‌های معارض شهرک قباسین را به تصرف درآورده‌اند.

بر اساس این گزارش، در درگیری‌های روز سه‌شنبه بین دو جناح، معارضان با پشتیبانی و حمایت جنگنده‌های ترکیه موفق شدند بار دیگر کنترل این شهرک را در اختیار بگیرند.

شهرک قباسین که در فاصله‌ای تقریباً 9 کیلومتری از شهر الباب قرار دارد، ظرف یک هفتۀ گذشته بین معارضان و تروریست‌های داعش دست‌به‌دست شده است. شهر الباب در 30 کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد و در اشغال داعش است.

این دومین بار است که معارضان این شهرک را از عناصر داعش پس می‌گیرند. آنها هفتۀ گذشته در پی عقب‌نشینی تروریست‌ها کنترل قباسین را در اختیار گرفته بودند.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «ما به نزدیکی شهر الباب رسیده‌ایم و آن را از سمت غرب محاصره کرده‌ایم.»

پشتیبانی تانک‌های ام60 ارتش ترکیه از عملیات عناصر ارتش آزاد در استان حلب (3 آبان 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

اردوغان افزود: «این اقدامات کافی نیست و ما از آنجا به سوی منبج خواهیم رفت اما علت این که به منبج می‌رویم، کنجکاوی نیست. نیروهای اتحاد دموکراتیک سوریه و یگان‌های مدافع خلق کُرد نیز در منبج حضور دارند. آنها باید آنجا را ترک کرده و به شرق بروند.»

رئیس‌جمهور ترکیه عملیات موسوم به «سپر فرات» را که از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز شده است، عملیاتی موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

آنکارا در عملیات سپر فرات از عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه پشتیبانی و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز پیش از این گزارش داده بود عناصر ارتش آزاد سوریه از زمان آغاز عملیات سپر فرات بیش از هزار کیلومتر مربع را به تصرف درآورده‌اند.

ترکیه در حالی که به حمایت گسترده از تروریست‌های داعش متهم است، اعلام کرده عملیات خود را تا نابودی همه گروه‌هایی که آن‌ها را تروریستی می‌داند، ادامه خواهد داد.

دولت دمشق با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده بود.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku