News   /   ايران

ویدئو: ناوگروه ارتش ایران در اقیانوس اطلس

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوگروه 44 خود شامل ناوشکن الوند و ناو لجستیک بوشهر را برای نخستین بار به اقیانوس اطلس اعزام کرده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه (1 آذر) در یک نشست خبری از ورود ناوگروه اعزامی این نیرو به اقیانوس اطلس خبر داد و افزود این ناوشکن‎ها اقیانوس را دور زده و در بندر دوربان مستقر هستند.

ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از عزیمت به شرق اقیانوس اطلس، مدتی را در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب مستقر بود و سپس در بندر تانزانیا پهلو گرفته بود.

براساس اعلام دریادار سیاری، قرار است در آینده نیز، تعدادی از ناوهای ارتش در قالب یک ناوگروه جدید، مجدداً وارد اقیانوس اطلس شده و عرض این اقیانوس را طی کنند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ناوهایی که در آینده به اقیانوس اطلس اعزام خواهند شد، قرار است که با دور زدن قارۀ آفریقا و طی مسافت بیشتری نسبت به ناوگروه 44، تا جنوب اسپانیا نیز پیش بروند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌‎رسانی نیروی دریایی ارتش ایران، سیاری در تاریخ 27 تیر سال 90، برای اولین بار از آمادگی نداجا برای اعزام ناوگروه به اقیانوس اطلس خبر داده بود.

ناوگروه‌های ارتش اگرچه از بدو آغاز ماموریت‎های طولانی‎‏مدت خود از اردیبهشت سال 88، اکثراً به منطقۀ خلیج عدن و تنگه باب المندب به منظور حراست از کشتی‎های ایرانی و خطوط مواصلاتی ایران در برابر دزدان دریایی، سفر می‌کنند، اما برخی از این ناوگروه‌ها به‌‎خصوص ناوگروه‌های آموزشی به مناطق مهم دیگری نظیر دریای مدیترانه، کانال سوئز، دریای سرخ، تنگه مالاکا، جنوب شرق اسیا و اقیانوس آرام نیز اعزام شده‌اند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku