گزارش: تروریست‎‏های سوریه به موشک دوش‌پرتاب ضدهوایی مجهز شدند

نمایی از یک ویدئو که یک تروریست عضو گروه موسوم به انصار الاسلام را در حال آزمایش سیستم موشکی دو‌ش‌پرتاب و زمین به هوای 9کا32 استرلا-2 نشان می‎دهد.

بر اساس یک گزارش تروریست‎های گروه موسوم به «انصار الاسلام» برای هدف قرار دادن جنگنده‏‎های ارتش سوریه به سیستم موشکی دو‌ش‌پرتاب و زمین به هوای 9کا32 استرلا-2 مجهز شده‎اند.

در گزارش وبسایت خبری دیده‌بان خاورمیانه آمده است که وجود مقادیر قابل‌توجهی از این موشک‎های ضدهوایی در دست یک گروه تروریستیِ معارضِ دولت سوریه که مورد حمایت غرب قرار دارد، می‎تواند بیانگر این موضوع باشد که امریکا محدودیت‌ عرضۀ سلاح به معارضان سوری را کاهش داده است.

در ویدئویی که یکی از شبکه‎‏های تلویزیونیِ طرفدار تروریست‏‎ها روز یکشنبه پخش کرد، تروریست‏‌های عضو گروه موسوم به انصار الاسلام در حال آزمایش موشک‌های دوش‏پرتاب 9کا32 استرلا-2 در استان‏‎های دعا و قنیطره در جنوب‎ غرب سوریه مشاهده می‌‏شوند.  

یکی از این تروریست‎ها در ویدئوی مذکور می‌گوید: «ما در گروه انصار الاسلام چند نقطۀ دفاع هوایی برای مقابله با هرگونه تلاش جنگنده‌‏ها و بالگردهای سوری برای بمباران استان قنیطره شکل داده‎ایم. ما تعداد قابل‌توجهی از این موشک‎ها داریم.»

تروریست دیگری نیز می‌‎گوید گروه وی و گروه معارضِ موسوم به ارتش آزاد سوریه در حال استقرار تسلیحات، مهمات و نیروهای خود در شهرهای مختلف استان درعا برای حمله به نیروهای دولتی سوریه طی روزهای آتی هستند.

این گزارش درحالی منتشر شده است که اخیراً برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که امریکا به متحدان خود در منطقۀ خاورمیانه برای ارسال موشک به گروه‌های تروریستی در داخل سوریه از طریق اردون و ترکیه، چراغ سبز نشان داده است.

اواخر سپتامبر (اوایل مهر) یک منبع از تروریست‎ها اعلام کرد امریکا بر سر آغاز ارسال سلاح از قطر و عربستان سعودی برای گروه‌های معارض دولت سوریه، توافق کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد ممکن است باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، در واکنش به حملات نیروهای روسیه و سوریه برای بازپس‌گرفتن بخش شرقی شهر حلب در شمال سوریه از معارضان مسلحِ، دستور ممنوعیت عرضۀ موشک به معارضان تکفیری و افراط‌گرای سوریه را لغو کند.

شهر حلب در شمال غرب سوریه از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

نیروهای دولتی مستقر در این شهر در حال حاضر با گروه‌های تروریستی درگیر هستند. منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku