حملۀ هوایی ترکیه به استان حلب در سوریه 7 کشته به جا گذاشت

یک جنگندۀ اف-16 نیروی هوایی ترکیه بر فراز پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا در جنوب ترکیه (عکس از خبرگزاری رویترز)

در پی حملۀ هواییِ جنگنده‎های نیروی هوایی ترکیه به یک شهرک مسکونی در استان حلب در شمال سوریه، 7 غیرنظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی اعلام کرد شهرک شیخ ناصر در شمال شرق شهر باب در حلب، شامگاه دوشنبه هدف این بمباران قرار گرفت.

برخی گزارش‎ها حاکی از حضور یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) امریکایی در کنار جنگنده‎‏های ترکیه است.

این حمله علاوه بر تلفات انسانی، خسارات مالی فراوانی به ساکنین شهرک شیخ ناصر وارد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‎‌های خبری حملات هوایی جنگنده‎های ترکیه طی ماه‌‎های گذشته تلفات بسیاری در سوریه در برداشته است.

خبرگزاری سانا سه‎شنبه (2 آذر) نوشت در حملات هوایی ترکیه در تاریخ 29 آبان به شهرک‎ها و روستاهای حساجک، الوردیه، حسیه، غول سروج، سید الشهباء، احرص و ام حوش در شمال استان حلب بیش از 150 غیرنظامی کشته شدند.

آنکارا 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد.

یک سرباز ارتش ترکیه در حال مرزبانی در استان ختای در جنوب شرق ترکیه (11 آبان 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک  این کشور تأکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروههای تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

ترکیه ازجمله کشورهایی است که به حمایت از گروه داعش متهم است. گفته می‌شود بخش عمدۀ تروریست‌های داعش، از خاک ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

تلفات غیرنظامی در حملات ائتلاف تحت امرِ امریکا

بر اساس گزارش سانا، ساعاتی پیش از حملۀ جنگنده‌‍‌‏های ترکیه، جنگندههای ائتلاف تحت امرِ امریکا نیز روستای صالحیه در شمال استان رقۀ سوریه را بمباران کردند. در این حملۀ هوایی 10 غیرنظامی کشته شدند.

جنگندههای امریکا و ده‌ها کشورِ عضو ائتلافی، که با عنوان «ضد داعش» و تحت فرماندهی ایالات‌متحده فعالیت میکنند، از تابستان سال 1393 عراق و سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند، اما تأثیر قابل‌توجهی در متوقف کردن پیشروی‌های گروه‌ تروریستی داعش در سوریه و عراق نداشته‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku