News   /   آسيا

عکس‌خبر: قطار گردشگران روس از مسکو به مشهد رسید

قطار گردشگری مجلل عقاب طلایی طی سفری 18 از مسکو وارد مشهد مقدس شده است. (عکس از ایرنا)

قطار گردشگری موسوم به عقاب طلایی، که سفر خود را از مسکو، پایتخت روسیه، آغاز کرد، وارد شهر مقدس مشهد، در شمال‌شرق ایران، شده است.

 این قطار سفر 18 روزۀ خود را از مسکو آغاز و در مسیر خود تا مرز سرخس، از جمهوری‌های قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان عبور کرده بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این قطار حدود 40 گردشگر از سه قارۀ جهان ازجمله کشورهای انگلیس، امریکا، افریقای جنوبی، فرانسه، تایوان، چین و هنگ‌کنگ را با خود به ایران آورده است.

قرار است این قطار پس از بردن گردشگران به شهرهای توریستی کرمان، یزد، اصفهان و شیراز، در روز 7 آذر (27 نوامبر) وارد تهران شود و دو شبانه‌روز در پایتخت باقی بماند. پس از اتمام مدت اقامت در تهران، این قطار سفر خود را به نقطۀ مبدأ آغاز خواهد کرد.

حسین زارع، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، گفت گردشگران خارجی قرار است طی یک روز اقامت در مشهد علاوه بر بازدید از اماکن باستانی و گردشگری، در حرم مطهر حضرت رضا (ع) حاضر شوند و از نزدیک شاهد عزاداری مردم این شهر مذهبی در اربعین حسینی باشند.

تیم لیتلر، رئیس شرکت قطار عقاب طلایی، نیز می‌گوید: «اتفاق نوینی در صنعت گردشگری رخ داده است. افراد زیادی مشتاق سفر به ایران هستند و به همین دلیل قرار است این قطار سالی دو بار به ایران سفر کند. بهترین زمان برای سفر به ایران در بهار و پاییز است و اعزام تور به ایران در سایر فصول سال به علت گرما و سرمای بیش‌ازاندازه تقریباً ناممکن است.»

مسافران این قطار گران‌قیمت به رویترز گفتند که از تمامی خدمات قطار راضی هستند و از اینکه بالاخره می‌توانند ایران را ببینند بسیار هیجان‌زده‌اند.

سرگئی ایلیاگویف، رئیس شرکت راه‌آهن روسیه، پیش‌تر گفته بود هزینۀ این سفر روزانه بیش از هزار یورو برای هر نفر است.

در طول دهه‌های اخیر، این اولین قطاری است که از روسیه وارد ایران شده است.

(عکس‌ها از ایرنا)

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku