حمله به یک مراسم عروسی در غرب عراق 16 کشته به جا گذاشت

امدادگران در حال انتقال مجروحین بمب‌گذاری در یک مراسم عروسی در شهر عامریه الفلوجه در استان انبار در عراق (27 آبان 1395)

حملۀ یک عامل بمب‌گذار به یک مراسم عروسی در شهر عامریه الفلوجه در استان انبار در غرب عراق منجر به کشته شدن 16 و زخمی شدن 45 نفر شد.

شبکۀ خبر السومریه‌نیوز عراق به نقل از منابع امنیتی استان انبار اعلام کرد این حادثۀ مرگبار شامگاه پنج‎‏شنبه در منطقۀ عامریه الفلوجه در حدود 30 کلیومتری جنوب شهر فلوجه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، رخ داد.

براساس این گزارش تعدادی از نیروهای امنیتیِ این استان در میان مجروحین حمله هستند.

هیچ فرد یا گروه خاصی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما اغلب گروه تروریستی داعش از چنین روشی برای بمب‌گذاری در عراق استفاده می‎کند.

کودکی که در حملۀ انتحاری به یک مراسم عروسی در شهر عامریه الفلوجه زخمی شده است. (27 آبان 1395- عکس از السومریه‌نیوز)

این حملۀ تروریستی تنها سه روز پس از آن رخ داد که در دو حملۀ مرگبار در شهر فلوجه 15 نفر کشته شدند. داعش مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفت.

بر اساس اعلام نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) در طی ماه اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) در مجموع یک‌هزار و 792 عراقی بر اثر اقدامات تروریستی، خشونت و درگیری‎‏های مسلحانه کشته و یک‌هزار و 358 تن دیگر زخمی شدند.

با توجه به گزارش این سازمان، یک‎هزار و 120 تن از قربانیانِ ماه اکتبر، غیرنظامی و 672 تن از آن‎ها نیروهای امنیتی عراق بودند.

این گزارش می‎افزاید شهر بغداد به عنوان پایتخت عراق با 268 قربانی، بیشترین آمار تلفات را در ماه اکتبر داشته است.

بیش از دو سال است که گروه داعش فعالیت‌های تروریستی خود را در خاک عراق آغاز کرده و با به دست‌گرفتن کنترل بخش‎‏هایی از خاک عراق، مناطق مختلف این کشور به خصوص شمال و غرب عراق را عرصۀ خشونت کرده است.

خوش‌حالی کودکان عراقی از پیشروی نیروهای عراقی در 45 کیلومتری جنوب شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش (22 آبان 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و در نهایت فلوجه را از تکفیریها پس بگیرند.

عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار از سوم خرداد 95 با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده بود. این شهر در حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بود.

دولت بغداد پس از آن وعده داد که موصل، دومین شهر بزرگ عراق، مقصد بعدی نیروهای ارتش این کشور خواهد بود و طی چند ماه گذشته، در حال آماده‌سازی برای حمله به گروه تروریستی داعش در موصل، پایتخت خودخواندۀ این گروه در شمال عراق، بود. 

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در تاریخ 26 مهر آغاز شد و  ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگ کُرد، در این عملیات از محورهای مختلف به سمت پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.

العبادی وعده داده است که موصل تا پایان امسال (2016 میلادی) به‌طور کامل از اشغال داعش آزاد خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku