مدال طلای مسابقات قهرمانی تکواندو بر گردن نوجوان ایرانی

مبینا نژاد، تکواندوکار وزن ۴۲- کیلوگرم تیم نوجوانان ایران

مبینا نژاد، تکواندوکار وزن ۴۲ کیلوگرم ایران، با ۵ پیروزی متوالی و بدون ازدست‌ دادن امتیاز به مدال طلای یازدهمین دورۀ مسابقات نوجوانان جهان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، یازدهمین دورۀ مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016 با حضور 800 تکواندوکار از 110 کشور جهان از چهارشنبه (26 آبان) در شهر بورنابی کانادا آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه دارد.

در اولین روز این رقابت‌ها، مبینا نژاد برای کسب عنوان قهرمانی ابتدا آندرا گارسیا از مکزیک را با نتیجۀ 20 بر صفر از گردونۀ رقابت‌ها کنار زد.

 نژاد در دیدار دومش به مصاف اذرا بالینگیت از فیلیپین رفت و با نتیجۀ 15 بر صفر پیروز شد و سپس با شکست یان هان‌نا از کرۀ جنوبی با نتیجۀ 14 بر صفر مدال برنز خود را قطعی کرد و راهی مرحلۀ نیمه‌نهایی شد.

مبینا نتیجۀ رقابت نیمه‌نهایی با کارینا آشیکایوا از روسیه را 16 بر صفر به نام خود رقم زد و در فینال نیز همچون مبارزات پیشین خود مقتدرانه آیرین لاگونا پرز از اسپانیا را با نتیجۀ 8 بر صفر از پیش رو برداشت و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

در وزن 44 کیلوگرم، سیده کوثر حسینی در دیدار سوم خود با اختلاف یک امتیاز نتیجه را به حریف فیلیپینی واگذارکرد و از راهیابی به مرحلۀ نیمه‌‌نهایی بازماند.

در گروه پسران، امیر ولی‌پور و حمیدرضا هادیان، نمایندگان دو وزن 45 و 48 کیلوگرم، با شکست در برابر حریفان خود از گردونۀ رقابت‌ها کنار رفتند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku