تظاهرات گستردۀ بحرینی‌ها برای آزادی یک زندانی

صدها تن از مردم بحرین دوشنبه (24 آبان) با راهپیمایی در منطقۀ دراز در غرب منامه، خواستار تحقیق دربارۀ بازداشت سید علوی سید حسین شدند.

صدها تن از مردم بحرین دوشنبه (24 آبان) در منطقۀ دراز در غرب منامه، پایتخت این کشور، تجمع کردند و خواستار تحقیق دربارۀ بازداشت سید علوی سید حسین شده‌اند.

بر اساس گزارش سایت مرات بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه 3 آبان، سید حسین را از محل کارش ربودند و تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون مکان و علت بازداشت وی ارائه نکرده‌اند.

در همین راستا تظاهرات کنندگان با در دست گرفتن تصاویر سید حسین، شعارهایی علیه رژیم سر دادند. شایان ذکر است خانوادۀ سید حسین نگران آن هستند که وضعیت جسمانی وی که مبتلا به بیماری‌های گوراشی و فشارخون است، به دلیل شکنجه وخیم‌تر شود.

همسر سید حسین گفته است رژیم آل خلیفه بدون دادن احضاریه برای بازجویی، وی را از محل کارش ربودند و به وی اجازه نداده‌اند با خانواده‌اش تماس بگیرد.

تظاهرات گستردۀ بحرینی‌ها برای آزادی یک اسیر
تظاهرات گستردۀ بحرینی‌ها برای آزادی یک اسیر

وی افزود: «از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با سید حسین نداشته‌ایم و هر بار از کمیتۀ بازجویی سؤال می‌کنیم، می‌گویند در حال بازجویی از سید حسین هستند.»

خانوادۀ سید حسین دو هفته پس از بازداشت وی، نامه‌ای به صلیب سرخ برای کمک به آن‌ها برای کشف مکان بازداشت سید حسین دادند ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

شایان ذکر است در سال‌های اخیر بسیاری از معترضان سیاسی در زندان‌های بحرین زیر شکنجه جان‌باخته‌اند.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراض‌های خیابانی مردم است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku