News   /   اروپا

«ناتو باید نیروهایش را در مرز روسیه کاهش دهد»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، معتقد است سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید از شمار نیروهایش که نزدیک مرز روسیه مستقر شده‌اند، بکاهد.  

کوربین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکۀ بی‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم باید روندی برای غیرنظامی کردن مرز میان کشورهای عضو ناتو و روسیه آغاز شود، به‌طوری‌که نیروهای ناتو را کمی دورتر از مرز روسیه نگه‌داریم. ما نمی‌توانیم وارد یک جنگ سرد جدید با روسیه شویم.»

بریتانیا در راستای افزایش حضور نظامی ناتو در اروپای شرقی، صدها سرباز و جنگنده و خودروی نظامی به مجاورت مرزهای روسیه ارسال کرده‌است. لندن همچنین یکی از اعضای ناتوست که به دنبال افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای روسیه برای آنچه که «تجاوزگری مسکو» می‌خواند، بوده‌است.

کوربین در عین حال گفت نسبت به برخی از رفتارهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور‎ روسیه، در «نقض حقوق بشر و نظامی‌سازی جامعه» انتقاد جدی دارد. 

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین در خصوص پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات امریکا گفت: «انتخاب ترامپ نشانه خشم مردمی‌ است که طی فرآیند جهانی‌سازی نادیده گرفته شدند.» 

وی معتقد است برنی سندرز، دموکرات چپ‌گرایی که مبارزات درون‌حزبی را به هیلاری واگذار کرد، می‌توانست در انتخابات پیروز شود، زیرا «موج چپ‌گرای امریکا اکنون قوی‌تر از پیش است».

کوربین همچنین از شعار ترامپ برای ساختن دیوار میان امریکا و مکزیک نیز ابراز خشم کرد و گفت: «دونالد ترامپ باید تشخیص دهد که اقتصاد امریکا به کار و فعالیت مهاجران وابسته است.»

این سیاست‌مدار چپ‌گرا ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ افزود: «فکر می‌کنم رفتار امریکا با مکزیک، درست مشابه ادبیات نامعقول او در مقابل مسلمانان است و این موضوع باید مورد بحث و انتقاد قرار گیرد.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku