گزارش: دوره‌های آموزشی داعش برای تروریست‌های عازم اروپا

حضور پناهجویان سوری در شهر مونیخ در آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفتۀ منابع اطلاعاتی آلمان، داعش برای اینکه عناصر خود را در پوشش پناهجو به اروپا بفرستد، آن‎ها را به طور ویژه آموزش می‌دهد.

روزنامۀ دی‌ولتِ آلمان به نقل از دستگاه اطلاعات فدرال این کشور گزارش داد این گروه تروریستی روش‌های ورود به اروپا در پوشش پناهجو و اجتناب از جلب‌توجه نیروهای امنیتی را به عناصر خود یاد می‌دهد.

بر اساس این گزارش، هدف از دوره‌های آموزشی این است که عناصر داعش بتوانند در بازجویی‌های پلیس یا پاسخگویی به سؤال‌های دیگر پناهجویان، خود را یک پناهجوی «عادی» جلوه دهند.

روزنامۀ دی‌ولت به جزئیات بیشتری در این‌ باره اشاره نکرد.

این در حالی است که رسانه‌ها پیش‌تر نیز گزارش داده بودند عناصر داعش برای رفتن به اروپا، به پوشش پناهجو درآمده و در برخی موارد نیز موفق شده‌اند.

باوجود این، موضوع آموزش دادن به داعشی‌ها برای موفقیت در مرحلۀ بازجویی در کشور پذیرنده تاکنون برملا نشده بود.

نهادهای اطلاعاتی آلمان گزارش‌های محرمانۀ متعددی دربارۀ رابطۀ احتمالی برخی از پناهجویان با گروه‌های تروریستی، از جمله داعش، دریافت می‌کنند.

عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه (تصویر آرشیوی)

پلیس فدرال آلمان اواخر ژوئیه اعلام کرد عناصر و حامیان گروه‌های تروریستی به‌ احتمال‌ زیاد در بین پناهجویانی که به این کشور می‌آیند، حضور دارند.

دی‌ولت در حالی این گزارش را منتشر کرد که آلمان پیش‌تر هدف چندین حملۀ عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

در تاریخ سوم مرداد یک پناهجوی 27 سالۀ سوری در نزدیکی یک کافه در شهر جنوبیِ آنسباخ، بمبی را که در کوله‌پشتی‌‎اش داشت، منفجر کرد که در این حادثه 15 نفر زخمی شدند.

در تاریخ 28 تیر یک نوجوان 17 ساله با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد که در این حمله نیز 3 نفر ‌به‌شدت زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفته و اعلام کرده بود این حمله‌ها در واکنش به عملیات نظامی ائتلاف تحت هدایت امریکا در کشورهای عراق و سوریه که آلمان نیز در آن ائتلاف حضور دارد - انجام شده‌ است .

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku