تصویر: حضور نیروهای امریکایی نزدیک رقه، سوریه

حضور نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی شهر رقه در سوریه (عکس از آرتی)

خبرنگاران بخش عربی شبکۀ آرتی روسیه تصاویری از نیروهای امریکایی در نزدیکی شهر رقه، در سوریه، که هم اکنون در اشغال گروه تروریستی داعش است، منتشر کرده‌اند.

این تصاویر در حالی منتشر شده‌است که نیروهای منطقه‌ایِ موردحمایت امریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» روز یکشنبه از آغاز عملیات آزادسازی رقه خبر دادند.

شهر رقه از مارس 2013 (اسفند 1391) در اشغال گروه تروریستی داعش است.

در این تصاویر مشخص است که نیروهای امریکایی کلاه و جلیقه‌های ضدگلولۀ آبی به تن دارند ولی معلوم نیست که آیا در عملیاتی شرکت می‌کنند یا خیر.

محمد حسن، خبرنگار عرب آرتی، گفت: «در خلال سفر به مناطق شمالی رقه و جنوب منطقۀ عین عیسی، چندین نظامی امریکایی را مشاهده کردم.»

وی گفت: «آن‌ها به روزترین تسلیحات و خودروها را در اختیار دارند و مانند نظامیان کشورهای اروپایی در نبردها برای آزادسازی رقه در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه حضور دارند.»

همچنین خبرگزاری رویترز تصاویری از نیروهای امریکایی در نزدیکی رقه منتشر کرده‌است.

حضور نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی شهر رقه در سوریه (عکس از خبرگزاری رویترز)

باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، در ماه آوریل اعلام کرد واشنگتن علاوه بر 50 نیروی ویژۀ مستقر در سوریه، 250 نیروی دیگر به این کشور اعزام می‌کند.

به گفتۀ مقامات امریکایی، این نیروها مستقیماً در جهت آموزش و کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش کمک می‌کنند.

در همین حال وزارت امور خارجه در دمشق حضور نیروهای نظامی امریکایی در خاک سوریه را «نقض حاکمیت سوریه» و «اقدامی تجاوزکارانه» خواند.

نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن هستند که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده‌ و با گروه تروریستی داعش می‌جنگد.

سوریه از سال 2011 (1389) درگیر جنگی خونین است. به گزارش سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku