حملۀ نیروهای منطقه‌ای مورد حمایت ائتلاف امریکایی برای تصرف رقۀ سوریه

جیهان شیخ احمد، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در حال قرائت بیانیه در منطقه‌ای از شهر عین‌عیسی در سوریه، 16 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای منطقه‌ایِ موردحمایت امریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» عملیات برای تصرف شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در سوریه را آغاز کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده است و با داعش می‌جنگد.

جیهان شیخ احمد، یکی از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه، یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر عین‌عیسی (در حدود 50 کیلومتری شمال رقه) گفت: «نبرد بزرگ برای آزادسازی رقه و حومۀ آن آغاز شده‌است.»

گزارش‌ها حاکی است این عملیات با نام «خشم فرات» با مشارکت حدود 30 هزار نیرو، شامگاه شنبه آغاز شده‌‌است.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای افزود این عملیات با «هماهنگی ائتلاف بین‌المللی» به رهبری امریکا انجام می‌شود.

اعضای نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر عین‌عیسی واقع در حدود 50 کیلومتری شمال رقه،  16 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارسال سلاح از سوی ائتلاف امریکایی

به گفتهٔ طلال سِلو، سخنگوی دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه، این نیروها برای این نبرد سلاح‌های جدیدی، از جمله موشک‌های ضدتانک، از ائتلاف به رهبری امریکا دریافت کرده‌اند.

وی اذعان کرد که این نبرد «آسان نخواهد بود» و ضروری است عملیات به‌طور «دقیق» انجام شود.

عدم مشارکت ترکیه در عملیات رقه

به گفتهٔ طلال سِلو، واشنگتن موافقت کرده‌است که ترکیه هیچ نقشی در عملیات تصرف رقه نداشته باشد.

نیروهای دموکراتیک سوریه توسط گروهی موسوم به «یگان‌های مدافع خلق کُرد» هدایت می‌شود که از متحدان کلیدی ائتلاف به رهبری امریکا است.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق کُرد» را گروهی تروریستی می‌داند و گفته می‌شود در حملاتش در شمال سوریه، نیروهای این گروه را هدف قرار می‌دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku