25 کودک، قربانی حملۀ تکفیری‌ها به حلب سوریه

کودکی سوری در بیمارستان دانشگاه حلب که در حملات به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در این شهر مجروح شده‌است، 13 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش‌ها حاکی است طی حدود یک هفتهٔ اخیر در حملات شبه‌نظامیان تکفیری موردحمایت خارجی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شهر حلب واقع در شمال غرب این کشور 74 غیرنظامی از جمله 25 کودک سوری کشته‌شده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شنبه اعلام کرد از 7 آبان، 74 غیرنظامی از جمله 25 کودک در حملات شبه‌نظامیان جبهۀ فتح‌الشام که قبلاً جبهة‌النصره خوانده می‌شد و همچنین گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کشته‌شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود طی این 8 روز 3 غیرنظامی هم در مناطق تحت کنترل این معارضان و تروریست‌ها در شرق حلب کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در حملات سنگین شبه‌نظامیان تکفیری به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حلب ده‌ها غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

شبه‌نظامیان تکفیری «جیش الفتح» در حال سلفی گرفتن در یکی از ورودی‌های شهر حلب، 13 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصهٔ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است.

این شهر از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

دولت سوریه و روسیه تاکنون چندین بار توقف حملات هوایی خود را در حلب تمدید کرده‌اند تا  معارضینِ دولت سوریه و همچنین غیرنظامیان فرصت خروج از شهر را داشته باشند و از این طریق تلفات غیرنظامی کاهش یابد.

تازه‌ترین گزارش‌ها از مبارزۀ دولت سوریه با تروریست‌ها

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در مناطق مختلف حومه خارجی حلب هدف قرار داده و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده‌اند.

جنگنده‌های سوری همچنین مواضع تروریست‌های جبهۀ فتح‌الشام و داعش را در استان حما بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی که نامش ذکر نشده، در این حملات تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و ادوات و تجهیزات نظامی آنان منهدم شده‌اند.

نیروهای طرفدار دولت سوریه در منطقهٔ الحمدانیهٔ حلب، 14 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش دیگری حاکی است در بمباران مخفیگاه‌های تروریست‌ها توسط ارتش سوریه در منطقهٔ درعا البلدِ شهر درعا، واقع در حدود 90 کیلومتری جنوب دمشق، پایتخت این کشور، چندین تروریست کشته‌شده‌اند.

بر اساس اعلام استافان دِ میستورا، نمایندهٔ ویژهٔ سازمان ملل در امور سوریه، ناآرامی و بحران 5 سال اخیر در این کشور بیش از 400 هزار کشته بر جای گذاشته‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku