نام پادشاه بحرین در فهرست شکارچیان آزادی مطبوعات

حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین

خبرنگاران بدون مرز با تهیه فهرستی دربارۀ ناقضان آزادی مطبوعات، از پادشاه بحرین به شکارچی آزادی مطبوعات یاد کرده‌است.

 به گزارش پایگاه خبری مرآت البحرین، سازمان خبرنگاران بدون مرز در این فهرست علاوه بر پادشاه بحرین، از 35 شخصیت، سازمان و نهاد که آزادی مطبوعات را نادیده گرفته‌اند، انتقاد کرده‌است.

در این فهرست که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است رژیم بحرین، اهالی مطبوعات را به اتهام مشارکت در تظاهرات، اقدامات خرابکارانه  و حمایت از تروریسم بازداشت کرده و در برخی حالات آنان را به حبس ابد محکوم می‌کند.

null

خبرنگاران بدون مرز تأکید کرد نبیل رجب، فعال حقوقی بحرین به این دلیل که دوبار در شبکه‌های اجتماعی از شکنجة معترضان بحرینی انتقاد کرد از فروردین سال جاری در حبس به سر می‌برد.

در بخشی از گزارش خبرنگاران بدون مرز آمده است حداقل 12 چهرۀ مطبوعاتی در زندان به سر می‌برند که یکی از آنها چهار سال پیش به حبس ابد محکوم شده‌است.

 این سازمان با بیان اینکه سلب تابعیت، یکی از اقدامات سختگیرانه رژیم بحرین برای ترساندن اهالی مطبوعات است گفت پادشاه بحرین در روز جهانی آزادی مطبوعات با ادعای حمایت از اهالی رسانه وعدم بازداشت آنان با وقاحت تمام دروغ گفته است.

تصویر آرشیوی نیروهای امنیتی آل‌خلیفه

خبرنگاران بدون مرز همچنین تأکید کرد در این فهرست، تاریخچۀ شکارچیان آزادی مطبوعات، مهمترین ابزارها و روش‌های مورد استفادۀ آنان از جمله ادعای مبارزه با تروریسم با بکارگیری بازوهای نظامی، بازداشت دسته‌جمعی، فشار مالی، سرکوب و مواردی از اقدامات آنان ذکر شده است.

در همین راستا کریستوف دلوار، دبیرکل این سازمان با بیان اینکه در این فهرست نام کسانی وارد شده است که بدون هیچ ابایی، بدترین جنایت‌ها را در حق اهالی مطبوعات روا داشته‌اند، گفت: «برای پایان‌دادن به عدم مجازات (آنان)، باید سازمان ملل نماینده‌ای ویژه برای حمایت بهتر از اهالی مطبوعات تعیین کند.»

بحرین از بهمن 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در چنین شرایطی نیروهای امنیتی رژیم بحرین با استفاده از ابزارها و امکانات امنیتی غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان به شدت اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku