اعتراض ساکنان یکی از مناطق کردنشین در شمال سوریه به دیوار حائل ترکیه

تصویر آرشیوی نیروهای ترکیه در شمال سوریه

اعتراض ساکنان یکی از مناطق کردنشین در شمال سوریه، به ایجاد دیوار حائل توسط ترکیه با خشونت نیروهای ترک روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری روداوو، اقدام ترکیه نسبت به ایجاد دیوار حائل بتونی در روستای سورکی از توابع ناحیۀ راجو در شهر عفرین سوریه با اعتراض مردم کرد این شهر روبرو شد.

براساس این گزارش، کردهای این شهر خواهان خروج بلدوزرها و تجهیزات نظامی ترکیه بودند که با خشونت نیروهای ترک روبرو شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند نیروهای ارتش ترکیه برای سرکوب معترضان از گاز اشک‌آور، گلولۀ پلاستیکی و خودروهای آب‌پاش (آب داغ) استفاده کردند.

شاهدان عینی همچنین از مجروح‌ شدن دو تن از تظاهرات‌کنندگان خبر دادند.

ترکیه عملیات سپر فرات را از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرد.

تصاویر اعتراض ساکنان شهر عفرین در شمال سوریه به ایجاد دیوار حائل ترکیه ( عکس از پایگاه خبری روداوو)

آنکارا تاکید کرده‌است عملیات خود را تا نابودی همه گروه‌هایی که آن‌ها را تروریستی می‌داند، ادامه خواهد داد. ترکیه از جمله کشورهایی است که به حمایت گسترده از تروریست‌های داعش متهم هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، معارضان مسلح تحت حمایت آنکارا از زمان آغاز عملیات سپر فرات بیش از هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را به تصرف خود درآورده‌اند.

براساس گزارش‌ها، عملیات موسوم به سپرفرات توسط ترکیه و عناصر ارتش آزاد سوریه در دو ماه گذشته به کشته‌شدن حدود 100 غیرنظامی سوری منجر شده‌است.

دولت دمشق اوایل شهریور با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، عملیات نظامی ارتش ترکیه را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود و «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده‌بود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku