مبارزه با داعش در سوریه هدف بعدی بسیج مردمی عراق

احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای مردمی عراق

حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) اعلام کرده‌است در صورت نیاز مبارزه با داعش در سوریه را بعد از شکست این گروه تروریستی در عراق آغاز خواهد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری مدی پرس عراق، احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای مردمی عراق، تأکید کرد نیروهای مردمی در هر جایی که امنیت ملی عراق در خطر باشد حضور خواهند یافت.

اسدی بیان داشت سوریه و عراق دو حوزۀ درهم‌تنیده هستند و این امر اقتضا می‌کند تا در صورت به مخاطره‌افتادن امنیت ملی عراق در سوریه، نیروهای مردمی به آنجا بروند.

وی گفت این امر با هماهنگی میان دو دولت عراق و سوریه انجام خواهد شد.

 این در حالی است که عراق بارها دربارۀ فرار تروریست‌های داعش از شهر موصل به  شهر رقه و دیرالزور در سوریه هشدار داده‌است.

 از طرفی، والری گراسیموف، فرمانده ستاد کل ارتش روسیه، روز چهارشنبه با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق گفت: «لازم است که تروریست‌ها نابود شوند و اجازه داده نشود آن‌ها از یک کشور به کشوری دیگر فرار کنند.»

تصویر آرشیوی نیروهای مردمی عراق

 سخنگوی نیروهای مردمی عراق در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ارتش ترکیه نمی‌تواند در مسیر نیروهای مردمی و امنیتی عراق برای آزادسازی موصل وقفه ایجاد کند، گفت نیروهای مردمی از آغاز فعالیت خود در این عملیات ده‌ها روستا را آزاد کرده‌‌‌اند.

الاسدی افزود نیروهای مردمی بعد از آزادی هر روستا، به پاکسازی و خنثی‌کردن مین و مواد انفجاری اقدام کرده و نیازمندی‌های مردم آنجا را  برطرف می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku