حملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به غرب حلب، 15 کشته برجای گذاشت

تصویر نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در حلب (3 آبان 95- عکس از خبرگزاری فرانسه)

حملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به محله‌های غرب حلب، به جان‌باختن دست‌کم 15 غیرنظامی انجامیده‌است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد با اعلام این خبر گزارش داد در این حملات که روز جمعه روی داد بیش از 100 تن نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم است.

بر اساس این گزارش، معارضان مسلح با صدها خمپاره، محله‌های الحمدانیه، الفُرقان، الاعظمیه، الجمیلیه، المَشارقه، الفیض، الإذاعه، المارتینی والمیردیان را هدف قرار داده‌اند.

معارضان مسلح روز سه‌شنبه 13 مهر با حملات خمپاره‌ای یک دانشگاه و محله‌های مسکونی مناطق مریدیان، سبیل و سلیمان حلبی در استان حلب را هدف قرار دادند که در پی آن 5 تن کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند.

تصویر آرشیوی ازمعارضان مسلح در شهر حلب

در حملات خمپاره‌ای 15 مهر معارضان مسلح به محلۀ الجمیلیه در حلب نیز 5 تن جان باختند.

گروه‌های تروریستی روز پنج‌شنبه 6 آبان با راکت مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی در شهر حلب را هدف قرار دادند که در پی آن، دست‌کم 6 غیرنظامی کشته و 15 نفر نیز زخمی شدند.

تصویری آرشیوی از خرابی به جا مانده ازحملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به شهر حلب

شهر حلب در حال حاضر به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است. این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

گروه‌های تروریستی در حمله‌های خود معمولاً از راکت‌های دست‌ساز استفاده می‌کنند؛ قربانیان اینگونه حمله‌ها عمدتاً غیرنظامیان هستند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku