News   /   اروپا

آغاز عملیات برچیدن اردوگاه پناهجویان در شمال فرانسه

حضور نیروی پلیس فرانسه در اردوگاه آوارگان در شهر کاله در شمال فرانسه (4 آبان 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

عملیات برچیدن اردوگاه پناهجویان موسوم به «جنگل» در حالی با استقرار نیروی پلیس فرانسه در شهر کاله آغاز شده است که گزارشهای منتشرشده از بروز درگیری با مهاجران و آوارگان حکایت دارند.

 کارگران تخریب در حالی روز سه‌شنبه (4 آبان) برچیدن آلونک‌های شلوغ و آلودۀ اردوگاه جنگل را آغاز کرده‌اند که حدود 6 تا 8 هزار پناهجو از جمله  هزار و 200 کودک از کشورهای مختلف به ویژه از افغانستان، سودان و اریتره، در شرایطی وخیم در آنها زندگی می‌کنند.

گفته می‌شود عملیات برچیدن اردوگاه «جنگل» تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت کشور فرانسه نیز گفته است به منظور کاهش تنش و ناآرامی، این عملیات در این مرحله بدون بلدوزر آغاز خواهد شد.

این در حالی است که نیروی پلیس فرانسه به منظور آن چه «حفظ نظم» عنوان شده است، در منطقه حضور دارند.

پناهجویانِ ساکن اردوگاه موسوم به «جنگل» در بندر کاله در شمالِ فرانسه در حال ترکِ این اردوگاه هستند. (3 آبان 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

ده‌ها پناه‌جو، در اولین گام برای اسکان در فرانسه به بالارفتن از نرده‌ها و عبور از موانع پرداخته‌اند تا خود را به مرکز پردازش موقت اردوگاه برسانند، اما با دخالت نیروی پلیس مواجه شده‌اند.

اردوگاه جنگل در تپه‌های شنی، نمادی از سیاست شکست‌خوردۀ اروپا در قبال پناهجویان و آوارگان و نزاع آنان دربارۀ کشور پذیرنده است.

بسیاری از پناهجویان، به ویژه از کشورهای افغانستان، سوریه و اریتره خود را به فرانسه رسانده‎اند تا به بریتانیا راه یابند و در آن جا پناهنده شوند اما بر اساس قوانین اتحادیۀ اروپا، پناهجویان باید در اولین کشورِ اروپایی که وارد می‌شوند، پذیرش شوند و درخواست پناهندگی دهند.

بسیاری از کسانی که در مرکز پردازش موقت اردوگاه در کاله جمع شده‌اند، خود را زیر سن قانونی و بدون همراه معرفی کرده‌ و گفته‌اند بستگان آنها در بریتانیا هستند.

کریستین سالومه، رئیس مرکز خیریۀ «مامنی برای مهاجران»، از امتناع حدود 2 هزار مهاجر و پناهجو نسبت به خروج از این اردوگاه خبر داده و درباره وضعیت آنها ابراز نگرانی کرده است.

بیش از هزار و 200 نیروی پلیس و مقامات فرانسه در آن چه پاریس عملیات «بشردوستانه» می‌نامد، در شهر بندری کاله در شمال فرانسه مستقر شده‌اند.

دولت بریتانیا می‌گوید حدود یک هزار و 300 کودکِ بدون سرپرستِ ساکن در کاله را می‌پذیرد، در حالی که ساکنان اردوگاه جنگل که برخی از آنها سال‌هاست بلاتکلیف مانده‌اند، به 450 مرکز در سراسر فرانسه انتقال می‌یابند تا بعد از معاینات پزشکی دربارۀ درخواست پناهندگی خود تصمیم‌گیری کنند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است. 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku