عملیات ترکیه در شمال سوریه؛ مرگ حدود 100 غیرنظامی

نظامیان و تانک‌های ارتش ترکیه در مناطق شمالی سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

براساس گزارش‌ها، در عملیات نظامی تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه در دو ماه گذشته، حدود 100 غیرنظامی کشته شده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه دوشنبه اعلام کرد حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به کشته شدن دست‌کم 96 غیرنظامی منجر شده‌است.

این نهاد مستقر در لندن، که به گروه‌های معارض دولت دمشق نزدیک است، خاطرنشان کرد 22 نفر از این قربانیان کودک بوده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه، گفت: «92 غیرنظامی، که بیشتر آنها کُرد بودند، در مناطق تحت تصرف گروه تروریستی داعش کشته شدند.»

عبدالرحمان ادامه داد چهار غیرنظامی دیگر نیز در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکتراتیک سوریه – ائتلافی از نیروهای کُرد و عرب که با داعش می‌جنگند – کشته شده‌اند.

مقام‌های دولت آنکارا تاکنون واکنشی در رابطه با این گزارش نشان نداده‌اند. ترکیه پیشتر کشته شدن غیرنظامیان در عملیات این کشور در شمال سوریه را انکار کرده‌بود.

شلیک تانک ترکیه به سوی جرابلس (عکس از آناتولی)

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اوایل شهریور اعلام کرده‌بود در حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ترکیه در جنوب شهر جرابلسِ سوریه «دست‌کم 40 غیر نظامی کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.»

ترکیه عملیات موسوم به «سپر فرات» را از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرد.

آنکارا تاکید کرده است عملیات خود را تا نابودی همه گروه‌هایی که آن‌ها را تروریستی می‌داند، ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، عناصر تحت حمایت آنکارا، که عضو گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند، از زمان آغاز عملیات سپر فرات بیش از هزار کیلومتر مربع را به تصرف درآورده‌اند.

دولت دمشق با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده‌بود.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku