آغاز رزمایش مشترک دریایی عربستان و بحرین

تصویر آرشیوی ناو توپدار عربستان

رزمایش مشترک دریایی عربستان و بحرین با عنوان «پل 17» در بندر شیخ سلمان بحرین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری واس متعلق به عربستان سعودی، احمد بن عبد‌العزیز الصالح، فرمانده این رزمایش، گفت هدف از این تمرین، بالابردن توانمندی جنگی و عملکرد حرفه‌ای نیروها در عملیات‌ دریایی، یکپارچه‌سازی مفاهیم تاکتیکی فرماندهی، توسعۀ اقدامات مدیریت نبردهای دریایی، آموزش گشت‌زنی در دفاع از آب‌های منطقه‌ای و نبرد علیه دشمن است.

این مقام نظامی افزود این تمرین بیانگر همکاری امنیتی سازنده میان عربستان و بحرین برای تقویت توان نیروهای دو کشور است. 

 نیروی دریایی عربستان سعودی سه‌شنبه (13 مهر) رزمایشی نظامی را به مدت هفت روز در خلیج فارس، تنگۀ هرمز و دریای عمان آغاز کرده‌بود.

مقامات سعودی پیشتر ادعا کردند رزمایش موسوم به «سپر خلیج (فارس) 1»، برای دفاع از مرزهای کشور، آب‌های بین‌المللی و جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی احتمالی اجرا می‌شود.

تصویر آرشیوی از نیروهای نظامی عربستان

رزمایش مذکور با واکنش تند ایران مواجه شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‎ای هشدار داد که نیروهای مسلح ایران با هرگونه حرکت، تلاش و اقدام برای برهم زدن آرامش و امنیت خلیج‎فارس و تنگۀ‌ هرمز و دریای عمان مقابلۀ متناسب و فوری انجام خواهند داد.

عربستان سعودی در بهمن 1394 نیز رزمایش مشترک 18 روزه‌ای را با حضور نیروهایی از 25 کشورعربی و آفریقایی برگزار کرد.

مقامات سعودی مدعی بودند در این رزمایش، که «رعد شمال» نام داشت، 350 هزار نیروی نظامی و صدها جنگنده، تانک و بالگرد حضور داشتند.

رزمایش‌های نظامی عربستان سعودی در منطقه در حالی برگزار می‌شود که ریاض هم اکنون درگیر جنگ در یمن است؛ جنگی که از فروردین 1394 آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku