تسلط معارضان مسلح مورد حمایت ترکیه بر «روستای آخرالزمانی داعش» در شمال سوریه

تصویر آرشیوی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه»

نیروهای موسوم به « ارتش آزاد سوریه» روستای «دابِق» و ناحیۀ سوران را در شهر اَعزاز در استان حلبِ سوریه از کنترل داعش خارج کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه با اعلام این خبر گزارش داد نیروهای مذکور در حال پاکسازی مین‎ها و موادمنفجره داعش در این منطقه هستند.

در همین راستا منابعِ امنیتیِ ترکیه اعلام کردند سخت‌ترین مراحل عملیات موسوم به «سپر فرات» با تسلط بر روستای دابق انجام شده است وعملیات علیه داعش همچنان ادامه دارد.

روستای دابق از این رو برای داعش اهمیت دارد که به باور اعضای این گروه تروریستی، نبرد آخرالزمان در آنجا اتفاق خواهد افتاد.

گروه موسوم به دیده‎بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، گفت نیروهای «ارتش آزاد سوریه» از پشتیبانی هوایی ترکیه برخوردار بودند و پس از آن که نیروهای داعش این منطقه را رها کردند، شهر را به تصرف خود در آوردند.

تصویر نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه (تصویر از خبرگزاری آناتولی ترکیه)

نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» روز شنبه عملیاتِ بازپس‌گیری روستای دابق و ناحیۀ سوران را آغاز کردند.

عناصر ارتش آزاد سوریه از چهارشنبه (3 شهریور) با پشتیبانی تانک‌ها و نظامیان ترکیه به شهر جرابلس در سوریه حمله کردند. آنها بعد از بیرون راندن گروه تروریستی داعش از جرابلس به سمت منبج پیشروی کرده و با گروه‌های شبه‌نظامی کُرد درگیر شده‌اند.

دولت آنکارا هدف از این عملیات را آزادی منطقۀ مرزی شمال سوریه از تصرف داعش و پایان‌ دادن به سیطره نیروهای کردتبارِ مخالف آنکارا در این منطقه عنوان و تاکید کرده‌است این عملیات را تا نابودی همۀ «گروه‌های تروریستی» ادامه خواهد داد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku