News   /   آمريکا

افزایش کسری بودجۀ امریکا در سال 2016

امریکا در سال 2016 با کسری بودجۀ شدید مواجه شده‌است.

کسری بودجۀ امریکا برای نخستین بار طی 7 سال اخیر با افزایشی بی‌سابقه به 587 میلیارد دلار رسیده‌است.

وزارت خزانه‌داری امریکا جمعه اعلام کرد به‌دلیل کاهش درآمدهای این کشور و افزایش هزینه‌های عمومی نظیر برنامه‌های امنیت اجتماعی و خدمات درمانی، کسری بودجۀ این کشور در سال مالی 2016 با 34 درصد افزایش به 587 میلیارد دلار رسیده‌است.

درآمد امریکا در سال مالی 2016، نسبت به سال قبل 1 درصد افزایش یافته و به 3 هزار و 267 میلیارد دلار رسیده‌است. این درحالی است که هزینه‌های این کشور افزایش 5 درصدی را تجربه کرده و به 3 هزار و 854 میلیارد دلار رسیده‌است.

این میزان کسری بودجه معادل 3.2 درصد کل تولید ناخالص داخلی امریکا است. این نخستین بار از سال 2009 است که کسری بودجۀ این کشور از درآمد آن بیشتر شده‌است.

نمایی از ساختمان وزارت خزانه‌داری امریکا

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد کاهش مالیات شرکت‌ها به دلیل تصویب قانونی از سوی کنگره از جمله دلایل تشدید کسری بودجه و کاهش درآمدهای عمومی امریکا بوده است.

در سال 2009 و به‌دنبال بحران اقتصادی، کسری بودجۀ امریکا به 1.4 تریلیارد رسید و هزینه‌های دولت برای نجاتِ بخش‌های مالی و اقتصادی به‌شدت افزایش یافت.

کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند کسری بودجه پس از سال 2018 به‌دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به پیری جمعیت ازجمله هزینه‌های درمانی و امنیت اجتماعی، به‌سرعت تشدید می‌شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، برای کاهش کسری بودجه پیشنهاد افزایش قابل‌توجه مالیات را برای امریکایی‌های ثروتمند و برخی شرکت‌ها داده بود، اما کنگره این طرح پیشنهادی را رد کرد.

سال گذشته نیز امریکا کسری بودجۀ 439 میلیارد دلاری را تجربه کرد که معادل 2.5 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku