یک فرد عربستانی پایگاه اینترنتی وزارت خارجۀ عراق را هک کرد

احمد جمال سخنگوی وزارت خارجۀ عراق

وزارت خارجۀ عراق می‌گوید یک فرد عربستانی با هک کردن پایگاه اینترنتی این وزارت‌خانه، مطالب توهین‌آمیز و فرقه‌‌گرایانه در آن منتشر کرده‌است.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی عرب‌زبان السومریه، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجۀ عراق، شنبه (24 مهر) با اعلام این مطلب گفت کارکنان این وزارت‌خانه در حال برطرف کردن مشکل هستند.

این حملۀ سایبری یک روز پس از آن روی داد که وزارت خارجۀ عراق به سخنان اخیر عادل الجبیر، وزیر خارجۀ عربستان سعودی، به شدت واکنش نشان داد. الجبیر گفته بود بغداد نباید از نیروهای داوطلب مردمی موسوم به حشد‌ الشعبی در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست گروه تروریستی تکفیری داعش استفاده کند.

این در حالی است که نیروهای مردمی عراق در آزادسازی این کشور از چنگال تروریست‌های داعش، که از سال 2014 بخش‌هایی از عراق را اشغال کرده‌اند، نقشی محوری ایفا کرده‌اند.

مردم عراق پیکر اعضای نیروهای دولتی عراق و مبارزان داوطلب را که در نبرد با داعش در منطقۀ خالدیه در استان الانبار کشته شدند، در شهر نجف اشرف تشییع می‌کنند، 4 شهریور 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
مردم عراق پیکر نیروهای دولتی عراق و مبارزان داوطلب را که در نبرد با داعش در منطقۀ خالدیه در استان الانبار کشته شدند، در شهر نجف اشرف تشییع می‌کنند، 4 شهریور 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت خارجۀ عراق سخنان الجبیر را بی‌ارزش خواند و افزود این صحبت‌ها حتی ارزش توجه بغداد را هم ندارد.

ارتش عراق و نیروهای طرفدار دولت ماه‌هاست که خود را برای حمله به داعش در موصل آماده می‌کنند.

براساس گزارش‌هایی که جمعه (23 مهر) منتشر شد، نیروهای عراقی در حال استقرار برای حملۀ نهایی هستند و به گفتۀ ژنرال عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، سربازان عراقی در انتظار دستور آغاز عملیات هستند.

داعش شهر موصل را به عنوان مقر خود در عراق اعلام کرده‌است.

ریاض همچنین در حرکتی یکجانبه ثامر السبهان، سفیر خود در بغداد را از عراق خارج و عبدالعزیز الشمری را به عنوان کاردار عربستان منصوب کرده‌است.

این اقدام که به منزلۀ کاهش یکجانبۀ سطح روابط است، هنوز توسط دولت عراق به رسمیت شناخته نشده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku