News   /   آمريکا

اسلام‌هراسی، خانوادۀ پاکستانی را به ترک امریکا وادار کرد

زیشان الحسین عثمانی دانشمند علوم رایانه‌ای به همراه خانواده‌اش

زیشان الحسین عثمانی، دانشمند علوم رایانه‌ای در امریکا، به علت مشکلات ناشی از اسلام‌هراسی مجبور شد خانواده‌اش را راهی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان کند.

عبدالعزیز، پسر 7 سالۀ این خانواده پس از آنکه در مدرسه از خوردن یک غذای غیرحلال خودداری کرد با تمسخر هم‌کلاسی‌هایش مواجه شد. آن‌ها علاوه بر تمسخر نام وی، او را کتک زدند.

گفته می‌شود مدرسۀ این دانش‌آموز به درخواست والدین وی در حال تحقیق دربارۀ این ماجرا است.

این مهندس پاکستانی‌الاصل، که سال‌هاست به همراه خانواده‌اش در کالیفرنیا سکونت دارد، به هافینگتون پست گفت با توجه به این‌که امریکا دیگر امن نیست، همسر و 3 فرزند وی به اسلام‌آباد بازگشته‌اند.

عثمانی در ادامه گفت پسر دوم وی نیز یک روز پس از آنکه هم‌کلاسی‌هایش پدر او را تروریست خوانده بودند با عصبانیت به خانه بازگشت و از آن به بعد به صورت غیرحضوری ادامۀ تحصیل داد.

این در حالی است که عثمانی در زمینۀ راهکارهای مقابله با تهدیدهای داعش فعالیت می‌کند.

زیشان الحسین عثمانی
زیشان الحسین عثمانی  

عثمانی افزود: «پسرم از من پرسید که آیا من تروریست هستم و همسرم از وی خواست دیگر به مدرسه نرود تا به علت چهرۀ ظاهری پدرش با تبعیض مواجه نشود.»

یکی از همسایه‌های این خانوادۀ پاکستانی نیز به طور مستمر آن‌ها را آزار می‌داد و همسر عثمانی را تهدید می‌کرد.

عثمانی در ایمیلی که چندی قبل برای ادارۀ پلیس محل سکونت‌شان در کالیفرنیا فرستاد، تأکید کرد: «وی (همسایه) 2 بار ساعت 2 نیمه‌شب به در خانۀ ما آمد و علاوه بر توهین‌های نژادپرستانه نحوۀ زندگی در این کشور را به ما یادآوری کرد. وی به صحبت‌‍‌های دونالد ترامپ (نامزد جمهوری‎خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا) دربارۀ مهاجران اشاره و آرزو کرد با پیروزی ترامپ در انتخابات ما از امریکا اخراج شویم.»

جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در سراسر امریکا افزایش یافته‌است. گزارش اخیر «مرکز مطالعات تنفر و افراط‌گرایی در دانشگاه ایالت کالیفرنیا» دست‌کم 260 مورد جنایت ناشی از تنفر علیه مسلمانان را در سال 2015 ثبت کرده که نسبت به سال قبل تقریباً 80 درصد افزایش یافته‌ و از سال 2001 بی‌سابقه بوده‌است.

به گزارش هافینگتون پست در سال جاری میلادی تا کنون حدود 290 اقدام خشونت‎آمیز، تبعیض‌آمیز و یا سخنرانی سیاسی علیه مسلمانان در امریکا ثبت شده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku