News   /   ايران

سرلشکر سلیمانی: داعش و گروه‌های تکفیری برای ضربه زدن به ایران تشکیل شدند

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در مراسم نخستین سالگرد شهید حاج حسین همدانی و آیین شهدای مدافع حرم که در مسجد پیامبر اعظم (ع) شهرک شهید محلاتی در تهران برگزار شد، سخنرانی می‌کند، 14 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فارس)

سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس گفته‌است داعش و گروه‌های تکفیری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی این مطلب را چهارشنبه (14 مهر) در مراسم نخستین سالگرد شهید حاج حسین همدانی و آیین شهدای مدافع حرم که در مسجد پیامبر اعظم (ع) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، عنوان کرد.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: «رزمندگان مدافع حرم در سوریه فقط از این کشور دفاع نمی‌کنند بلکه از اسلام و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند چرا که داعش و گروهای تکفیری برای جنگ با سوریه تاسیس نشده‌اند، آنها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌اند.»

فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: «اگر این ایستادگی‌ها از سوی مدافعان حرم در سوریه انجام نمی‌گرفت برخی‌ها که این توهم را داشتند که نماز را در مسجد اموی می‌خوانیم و امپراطوری راه می‌اندازیم، موفق می‌شدند و داعش حکومت تشکیل می‌داد.»

وی یادآور شد، با وجود جنایاتی که از این گروهک‌های تکفیری و تروریستی مشاهده کردیم، نتیجه چه می‌شد و اگر آنها موفق به تأسیس حکومت می‌شدند، خدا می‌داند چه فاجعه‌ای در جهان اسلام رخ می‌داد اما جمهوری اسلامی با افتخار در مقابل این فاجعه ایستاده‌است.

سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: «نظام سوریه با کمک ایران امروز توانسته پس از ٥ سال فشار و محاصره را تحمل کند تا دنیا اعتراف کند که این گروه‌ها، تروریستی هستند. ما رزمنده نبردیم بلکه به نظام سوریه کمک کردیم. اگر در سوریه جلوی این گروها گرفته نمی‌شد امروز همۀ این مناطق درگیر داعش بود.»

وی تصریح کرد: «تکفیری‌ها امروز در همۀ جبهه‌ها یا شکست خوردند یا در حال شکست خوردن هستند. من معتقدم مردم سوریه با پشتیبانی از دولت خود شکست ناپذیر هستند. امروز اروپا هزینۀ سنگین امنیتی می‌دهد و دلیلش حمایت از همین گروه‌های تروریستی است. شهید همدانی تأثیر ارزنده‌ای در این پیروزی‌ها داشت.»

سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی
سردار سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی 

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهۀ مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، 17 مهر 1394 در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومۀ شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku