انتخابات شهرداری‌ها در فلسطین 4 ماه به تعویق افتاد

تصویر آرشیوی از اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله درکرانۀ باختری

در پی توصیه کمیسیون مرکزی انتخابات مبنی بر تعویق انتخابات شهرداری‌ها در فلسطین، تشکیلات خودگردان از تعویق 4 ماهۀ این انتخابات خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری معا، تشکیلات خودگردان فلسطین، روز سه‌شنبه با برگزاری نشستی در شهر الخلیل در کرانۀ باختری موافقت خود را با تعویق 4 ماهة انتخابات اعلام کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات که مقر آن در شهر البیره قرار دارد روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به محمودعباس توصیه کرد که انتخابات شهرداری‌ها، با هدف ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین و تأمین منافع عالی ملت فلسطین به مدت 6 ماه به تعویق بیفتد.

تصویری آرشیوی از لحظۀ رأی‌ گیری در یکی از حوزه‌های اخذ رأی در کرانۀ باختری

این کمیسیون همچنین با برگزاری نشستی اعلام کرد: « برگزاری انتخابات تنها در کرانۀ باختری و مستثنی‌کردن نوار غزه باعث تشدید شکاف داخلی میان دو بخش فلسطین می‌شود و به منافع عمومی و فرآیند دموکراسی در فلسطین ضربه می زند.»

این در حالی است که دیوان عالی عدالت در شهر رام‌الله روز دوشنبه خواستار برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در کرانۀ باختری و مستثنی‌شدن باریکۀ غزه از این انتخابات شده بود.

این حکم، با مخالفت جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و دیگر گروه‌های فلسطینی مواجه شد و آنها تاکید کردند که حکم مذکور باعث تشدید شکاف داخلی می‌شود.

 در همین راستا، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در صفحۀ "فیسبوک" خود اعلام کرد که «حکم دیوان عالی عدالت مبنی بر برگزاری انتخابات در کرانۀ باختری و مستثنی‌کردن نوار غزه از این انتخابات، سیاسی‌کاری در دستگاه قضایی و دامن‌زدن به شکاف داخلی در فلسطین است.»

ابو مرزوق این حکم را به منزلۀ تقسیم فلسطین دانست و ضمن غیر‌قابل قبول خواندن آن، از تمامی طرف‌های فلسطینی خواست مخالفت خود را  با این حکم اعلام کنند.

  استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku