News   /   آسيا

سنگاپور: تهدیدهای تروریستی در جنوب شرق آسیا رو به افزایش است

نگ انگ هن، وزیر دفاع سنگاپور (عکس از رویترز)

نگ انگ هن، وزیر دفاع سنگاپور دربارۀ تهدیدهای فزایندۀ گروه‌های تروریستی تندرو در جنوب شرق آسیا هشدار داده و تأکید کرده‌است که این گروه‌ها سازمان‌یافته‌تر و متمرکزتر شده‌اند.

نگ این سخنان را جمعه (9 مهر) پس از برگزاری نشستی در جزیرۀ هاوایی امریکا بین وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا و اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا با محوریت تهدیدهای شبکۀ تروریستی تکفیری داعش و گروه‌های مشابه در یک کنفرانس خبری مطرح کرد.

نگ افزود: «آنها در مقایسه با یک یا حتی 2 سال قبل سازمان‌یافته‌تر ... و منجسم‌تر هستند، آنها دربارۀ اهداف خود نیز واضح‌تر از قبل صحبت می‌کنند.»

وزیر دفاع سنگاپور سپس به طرح اخیری اشاره کرد که در آن یک گروه تروریستی اندونزیایی قصد داشت به هتل‌ها در منطقۀ خلیج مارینا در سنگاپور حمله کند. وی افزود مقام‌های اندونزی این توطئه را خنثی کردند.

نگ تأکید کرد: «آنها (تروریست‌ها) برای تسریع در انتقال پول و تسلیحات، از شبکه‌ها فراتر رفته‌اند. آنها تا همین جا هم درحال توطئه بوده‌اند.»

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا (سمت چپ) در نشست امنیتی «آسه آن» در هاوایی با دلفین لورنزانا، همتای فیلیپینی خود دست می‌دهد، 9 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا (سمت چپ) در نشست امنیتی «آسه آن»(اتحادیۀ کشورهای جنوب شرق آسیا) در هاوایی با دلفین لورنزانا، همتای فیلیپینی خود دست می‌دهد، 9 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه) 

به گفتۀ این مقام نظامی، بیش از هزار تبعۀ کشورهای جنوب شرق آسیا برای پیوستن به گروه‌ تروریستی داعش، به عراق و سوریه رفته‌اند. 

نگ همچنین گفت وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا عقیده دارند که اگر داعش در پایگاه خود در عراق و سوریه نابود شود، در کوتاه‌مدت برای منطقۀ آنها خطراتی درپی خواهد داشت چرا که تروریست‌های کارکشتۀ داعش احتمالاً به میهن خود بازمی‌گردند.

نگ افزود: «آنها تصمیم می‌گیرند بازگردند، برخی تجدیدقوا کرده‌ و عده‌ای نیز آموزش دیده‌اند و شبکۀ ترویست‌ها هم هنوز وجود دارد.»

کشورهای منطقۀ جنوب شرق آسیا از زمانی که داعش مسئولیت حملۀ ژانویه به جاکارتا، پایتخت اندونزی، را برعهده‌گرفت، در آماده‌باش کامل به سر برده‌اند. در این حمله 8 نفر ازجمله 4 تروریست کشته شدند.

در همین حال، مقام‌های امنیتی ماه ژوئن گفتند پیکارجویان جنوب شرق آسیا که ادعا می‌کردند اعضای داعش هستند، اعلام کردند یکی از فیلیپینی‌های تحت‌تعقیب را برای رهبری شاخۀ منطقه‌ای این گروه تروریستی برگزیده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku