تروریستهای معارض سوریه: هدف ما جنگ با اسرائیل نیست، بلکه سرنگونی اسد است.

تصویری از محمد علوش، رهبر سیاسی معارضان تروریستی مخالف دولت سوریه موسوم به گروه جیش الاسلام

تروریستهای معارض دولت سوریه می‌گویند با اسرائیل جنگ ندارند و تنها به دنبال سرنگونی حکومت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور هستند.

یکی از سران سیاسی گروه معارض تروریستی در سوریه موسوم به «جیش الاسلام» به تازگی در گفت‌وگو با خبرنگار بلومبرگ به صراحت گفته است هدف ستیزه‌جویان این گروه جنگ با اسرائیل نیست بلکه سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است.

گروه جیش الاسلام یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه است که به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شود.

بلومبرگ در گزارشی جدید تصریح کرده است، محمد عَلوش، رهبر سیاسی گروه جیش الاسلام، روز چهارشنبه در حالی که به رژیم اسرائیل اشاره داشت گفت: «ما به جز حکومت سوریه، با هیچ حکومت دیگری قصد جنگ نداریم.»

به نوشتۀ بلومبرگ، این اظهارات به چند دلیل حائز اهمیت هستند. اول اینکه علوش، به صراحت، به موضوعی اشاره کرده است که بسیاری از کشورهای عربی به طور خصوصی و در خفا به آن می‌پردازند.

در همین حال، رژیم اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روابط دیپلماتیک خود را با عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تقویت کرده است.

اظهارات اخیر علوش همچنین نشان می‌دهد رژیم اسرائیل به حمایت از تروریست‌های معارض در سوریه پرداخته و نظر معارضان را به خود جلب کرده است.

بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در امتداد مرز سوریه، به درمان و مداوای نیروهای تروریستی و ستیزه‌جویان معارض دولت سوریه از جمله اعضای گروه‌های تروریستی داعش و جبهۀ النصره، شاخه القاعده در سوریه، پرداخته است.

به نوشتۀ خبرنگار بلومبرگ، مقامات رژیم اسرائیل می‌گویند آنها در این بیمارستان هدف اطلاعاتی ندارند و علوش نیز گفته است فکر می‌کند این موضوع نشانه‌ای مهم دال بر حسن نیت رژیم اسرائیل است و از نیتی «بشردوستانه» حکایت دارد.

وی در حالی نیت رژیم اسرائیل را بشردوستانه دانسته است که اکرم حسون، یکی از نمایندگان پارلمان اسرائیل (کنیست)، شهریور 1395، آویگدور لیبرمن، سیاست‌مدار افراطی و وزیر امور نظامیِ اسرائیل را به حمایت از تروریستهای گروه جبهه‌النصره در سوریه که نام خود را به فتح‌الشام تغییر داده‌اند، متهم کرد و گفت: «جبهه‌النصره با حمایت بی‌سابقهای از سوی اسرائیل در حال فعالیت است. چون مبارزانِ این سازمان [تروریستی [در حال پیشروی در همان مناطقی هستند که نیروهای اسرائیلی پیشتر اقدام به بمباران مواضع سوریه کردهاند ... این‌ موضوع افزون بر کمکهای لجستیکی و پزشکی است که این گروه از اسرائیل دریافت می‌کند.»

http://217.218.67.233//photo/20160914/fbcf7122-5f09-4879-acf1-c5a672a375bc.jpg
تصویر آرشیوی از عیادت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، از تروریست‌های تحت درمان در بیمارستان‌های این رژیم

در همین حال، دولت دمشق بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل هم‌سو با متحدان منطقه‌ای و غربی خود از جمله آمریکا و عربستان سعودی، از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کند.

ارتش سوریه تاکنون چندین ‌بار محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در دست گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

ارتش اسرائیل نیز اسفند 1394 از درمان دست‌کم 2 هزار تن از معارضان تروریستی خبر داد که در سوریه زخمی شده بودند.

http://217.218.67.233//photo/20160704/9b9eaa59-6d28-4e85-b455-7fa232ecaa6c.jpg
تصویر آرشیوی از امدادرسانی نیروهای رژیم اسرائیل به یک تروریست زخمی در مرز سوریه

بهاء علیان، معاون فرماندۀ لشکر جولان ارتش اسرائیل، این افراد را پناهنده خوانده و مدعی شده است: «اسرائیل بعد از اطمینان یافتن از هویت این افراد براساس وظیفه انسانی به معالجه آنان می‌پردازد.»

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) با خشونت و بحران مرگباری مواجه شده است که از تعرض ستیزه‌جویان تروریستی نشات می‌گیرد.

بنا بر اعلام نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، بحران پنج سال اخیر در این کشور 400 هزار کشته برجای گذاشته است.

این در حالی است که سازمان ملل در سال 2014 اعلام کرد دیگر آمار تلفات سوریه را به‌روز نخواهد کرد چرا که این سازمان نمی‌تواند صحت آمار و ارقام دریافتی را تأیید کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku