News   /   آفريقا

امریکا «به اشتباه» 22 سرباز سومالی را در حمله‌ای هوایی کشت

نیروهای امنیتی سومالی در صحنۀ انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در موگادیشو (9 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

امریکا متهم است که در یک حملۀ هوایی به مناطق شمالی کشور سومالی «به اشتباه» 22 سرباز سومالیایی را کشته است.

عثمان عیسی، وزیر امنیت ایالت خودمختار گالمودوگ، روز چهارشنبه اعلام کرد که سربازانش در این حملۀ هوایی کشته شدند و افزود این حمله به درخواست منطقۀ خودمختار پانتلند، رقیب و همسایۀ گالمودوگ در شمال شرق‌ سومالی، و به بهانۀ هدف قرار گرفتن تروریست‌های گروه الشباب صورت گرفته است.  

وی گفت: «پانتلند به ایالات متحدۀ امریکا اطلاعات غلط داد و در نتیجه نیروهای ما بمباران شدند.»

در همین حال جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، ادعا کرد پس از آن‎که سربازان سومالیایی در عملیات توقیف یک شبکۀ تولید بمب هدف حملۀ شبه‌نظامیان قرار گرفتند، نیروهای امریکایی یک «حملۀ هوایی دفاع از خود» صورت دادند.

وی افزود 9 تن از تروریست‎های گروه الشباب در این حمله کشته شدند و در عین حال پنتاگون در حال بررسیِ ادعاهای مطرح شده دربارۀ دریافت اطلاعات نادرست است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا 

دیویس گفت: «ما گزارش‌ها را بررسی خواهیم کرد تا از اعتبار آن‌ها مطمئن شویم، در صورتی که معتبر بودند، دربارۀ آن‌ها تحقیق خواهیم کرد.»

یک منبع از پلیس پانتلند نیز به خبرنگاران گفت بیش از 12 شبه‌نظامی در جریان این حمله کشته شدند.

با این حال، گروه تروریستی الشباب خبر کشته شدن اعضای خود را در این حمله تکذیب و اعلام کرد هیچ کدام از عناصر این گروه در زمان وقوع حمله در آن منطقه نبودند.

سومالی از سال 2006 میلادی صحنۀ درگیری‌های خونین میان نیروهای دولتی و عناصر گروه تروریستی الشباب بوده است. نیروهای دولتی سومالی و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به آمیسون، این گروه تروریستی را در سال 2011 میلادی از موگادیشو، پایتخت سومالی، و دیگر شهرهای بزرگ، بیرون راندند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku