News   /   ايران

اعلام بی‌نیازی سپاه به برد موشکی بالای 2 هزار کیلومتر

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضایِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام ورود موشک ذوالفقار به سازمان رزم نیروی هوافضای سپاه، از بی‌نیازی به برد موشکی بالای 2 هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرماندۀ نیروی هوافضایِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیۀ برگزاری جشنواره مالک اشتر،  در روز سه‌شنبه گفت: موشک ذوالفقار در حال ورود به سازمان رزم نیروی هوافضای سپاه است.

وی گفت:  این موشک، تا پایان سال به تولید انبوه رسیده و تحویل یگان‌ها خواهد شد.

حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی دربارۀ احتمال تولید موشک‌هایی با برد بیش از 2 هزار کیلومتر اظهار داشت: ما برد بالای 2 هزار کیلومتر نداریم چون نیاز هم نداریم.

تصویر موشک ایرانیِ ذوالفقار

 فرماندۀ نیروی هوافضایِ سپاه افزود: « دورترین برد مورد نیاز برای موشک‌، سرزمین‌های اشغالی است که موشک‌های متناسب با آن را هم داریم.»

خط تولید موشک ذوالفقار، نخستین موشک سوخت جامد روز یکشنبه (4 مهر) در راستای تقویت بنیۀ دفاعی و نظامی کشور و در هفته دفاع مقدس، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افتتاح شد.

 این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده است که برنامۀ موشکی‌اش دارای ماهیت بازدارندگی است و تنها در موارد دفاع از خود از موشک استفاده خواهد کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران در تاریخ 25 اسفند پس از دیدار با جولی بیشاپ، همتای استرالیایی خود در یک نشست خبری گفت: «ما از این موشک‌ها علیه هیچ کس استفاده نمی‌کنیم به جز در موارد دفاع از خود. برنامه‌های نظامی ایران قانونی است و خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت و برجام نیست.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku