تأسیسات استراتژیک اسرائیل در تیررس موشک‌های جدید فلسطینی

تصویر رونمایی از موشک ابوعطایا، توسط مبارزان فلسطینی در جنوب نوار غزه (5 مهر95- عکس از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین)

مبارزان فلسطینی در نوار غزه با رونمایی از دو موشک جدید، اعلام کرده‌اند نهادها و تأسیسات استراتژیک اسرائیل در تیررس آنان قرار خواهد گرفت.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین شاخۀ نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین روز دوشنبه با برگزاری یک رژۀ نظامی باشکوه در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه از دو موشک «ابوعطایا» و «خالد» رونمایی کردند.

ابوعطایا، سخنگوی این تیپ‌ها، در کنفراسی خبری با بیان اینکه این دو موشک از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردارند، افزود: «مقاومت فلسطین توانسته است به رغم تمامی موانع و مشکلات و آثار و پیامدهای سوء محاصره نوار غزه، موشک‌ها و سلاح‌های خود را ارتقا دهد.»

وی گفت: «نام این دو موشک، برگرفته اسم دو فرماندۀ شهید تیپ‌های ناصرصلاح‌الدین خالد و ابوعطایا است.»

ابوعطایا، بدون اشاره به برد این دو موشک گفت: موشک‌های «خالد» و «ابوعطایا» دارای قدرت بازدارندگی هستند و قابلیت هدف قراردادن تمامی نهادها و تاسیسات استراتژیک و حساس اسرائیل را خواهند داشت.

تصویر موشک «ابوعطایا» که توسط مبارزان فلسطینی ساخته شده است.

وی افزود ما همچنان به مقاومت پایبند خواهیم بود، زیرا مقاومت دژی محکم و استوار در برابر توطئه‌های دشمنان برای نابودی مسأله فلسطین خواهد بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها، گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخۀ نظامی حماس بارها اعلام کرده‌اند که برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی همیشه در حال ارتقای موشک‌ها و تجهیزات نظامی خود هستند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل پنج‌شنبه (25 شهریور) اعلام کرد در نبرد آینده با حزب‌الله، دست‌کم 10 هزار موشک به شکل مستقیم به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اصابت خواهد کرد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد بدترین حالت این سناریو این است که اسرائیل ناچار خواهد شد با نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه، حزب‌الله، ایران و سوریه وارد جنگ شود.

رژیم اسرائیل اوایل ژوئیه سال 2014 (اواسط تیر 1393) جنگی را علیه نوار غزه به راه انداخت. در این تجاوز 50 روزه که 26 اوت 2014 (4 شهریور 1393) پایان یافت حدود 2 هزار و 200 فلسطینی کشته شدند که 577 نفر آنها کودک بودند. بیش از 11 هزار و 100 نفر دیگر از جمله 3374 کودک، 2088 زن و 410 کهنسال نیز در این جنگ زخمی شدند.

اسرائیل همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد. در این حملات که معمولا بر خلاف قوانین بین‌المللی با استفاده نامتناسب از زور صورت می‌گیرد غالبا غیرنظامیان کشته یا زخمی می‌شوند.

محاصره نوارغزه از سال 2007 آغاز شده است و اسرائیل تمامی گذرگاه‌های منتهی به این منطقه از خاک فلسطین را مسدود و ورود هرگونه کالا به این منطقه، حتی دارو و تجهیزات پزشکی را ممنوع کرده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku