حملۀ پهپادی امریکا به مأربِ یمن؛ 5 کشته

تصویر آرشیوی از یک پهپاد امریکایی

در حملۀ پهپادی امریکا به مرکز یمن، دست‌کم 5 نفر کشته شدند.

مقام‌های محلی یمن شنبه اعلام کردند این پهپاد جمعه خودرویی را که حامل این 5 نفر بوده در استان مأرب هدف قرار داده است. ادعا می‌شود این افراد از اعضای القاعده بوده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که پنجشنبه نیز در حملۀ پهپادی امریکا به منطقۀ صومعه در استان البیضا سه مظنون عضو القاعده کشته شدند که یکی از آنان از اعضای برجستۀ القاعده بود.

امریکا چندین سال است که در یمن عملیات پهپادی انجام می‌دهد.  واشنگتن مدعی است در این حمله‌ها عناصر القاعده و دیگر گروه‌های پیکارجو را هدف قرار می‌دهد اما مقام‌های محلی می‌گویند قربانیان اصلی این حمله‌های پهپادی، غیرنظامیان هستند.

سازمان ملل حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین امریکا را نوعی کشتار هدفمند و ناقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

 

شلیک موشک یمنی‌ها به عربستان

یگان موشکی ارتش یمن در ادامۀ اقدامات تلافی‌جویانۀ خود، یک موشک بالستیک از نوع زلزال 3 به مقر عملیات زمینی و هوایی جربه در عسیر عربستان شلیک کرد.

 به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش یمن چندین موشک کاتیوشا نیز به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقۀ ربوعه در عسیر شلیک و خسارت‌های سنگین به نیروها و تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

 

 8 کشته در حملات عربستان

از سوی دیگر جنگنده‌های عربستان جزیرۀ کمران در استان حدیده در شمال‌غرب یمن را بمباران کردند.

طبق این گزارش مقر امنیت سیاسی در استان صعده و مقر امنیت مرکزی و پایگاه نیروی دریایی در استان حدیده نیز هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

 این گزارش می‌افزاید استان‌های صنعا و تعز نیز به دفعات بمبارن شدند.

بنا به گزارش شبکۀ المسیره، حملات هوایی سعودی به منطقۀ مفرق شرعب در استان تعز 3 کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر حملات توپخانه‌ای عربستان سعودی به منطقۀ روستایی المقربه در شرعب به کشته شدن 1 کودک و مجروح شدن 3 شهروند یمنی دیگر انجامید.

ویرانی ناشی از حملۀ چهارشنبه شب ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکونی در الحدیده (1 مهر 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

بمباران روز گذشتۀ جت‌های سعودی در یک مزرعه در راه ارتباطی بخش خولان در صنعا و مأرب منجر به کشته شدن یک شهروند یمنی شد.

بنا به گزارش سایت سباء نت، دو کشاورز یمنی نیز در بمباران بخش باقم در استان صعده در شمال یمن جان خود را از دست دادند. یک غیر نظامی نیز در حملات هوایی عربستان به خانه‌های مسکونی در منطقۀ بیت‌حنتش در استان مأرب در مرکز یمن کشته شد.

عربستان سعودی عملیات خود را در یمن از فروردین 1394 آغاز کرده ‌است. سعودی‌ها در این حمله‌ها به دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده‌اند.

رژیم آل سعود، جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهورمستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

سازمان ملل نهم شهریور اعلام کرد از زمان آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن، تاکنون بیش از 10 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku