نیروهای اسرائیلی یک فسطینی را در کرانه باختری هدف گلوله قرار دادند

تصویری از نظامیان رژیم اسرائیل در کرانه باختری(عکس آرشیوی)

نیروهای رژیم اسرائیل یک فلسطینی را در کرانه اشغالی باختری هدف گلوله قرار دادند.

ارتش اسرائیل با تایید این خبر مدعی شد این فلسطینی پیش از تیراندازی نظامیان اسرائیلی‌، یک افسر ارتش این رژیم را در شهرک یهودی‌نشین افرات (در قسمت جنوبی بیت المقدس) با چاقو زخمی کرده بود.

هنوز از وضعیت سلامت این فلسطینی گزارشی منتشر نشده است.

نظامیان رژیم اسرائیل روز شنبه (27 شهریور) نیز یک جوان فلسطینی را در شهر الخلیل در کرانۀ باختری اشغالی به ضرب گلوله کشتند.

تصویر منتشر شده از جوان فلسطینی که روز شنبه (27 شهریور)  به ضرب گلولۀ نظامیان اسرائیلی کشته شد. (عکس از منابع فلسطینی)

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، اسرائیلی‌ها با ادعای این‌که این جوان فلسطینی قصد داشت با چاقو به نظامیان اسرائیلی در محلۀ «تل ارمیده» شهر الخلیل حمله کند، وی را هدف شلیک گلوله قرار دادند.

دور اخیر درگیری‌ میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی که «انتفاضۀ سوم» نامیده می‌شود، از مهر 1394 و با ورود صهیونیست‌های شهرک‌نشین به مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی آغاز شد.

تل‌آویو برای متوقف کردن اعتراض‌ فلسطینیان، سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده است که از جملۀ آن‌ها می‎توان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجد الاقصی برای افراد کمتر از 40 سال، بازداشت‌های بدون حکم قضایی و سرکوب و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله‎های جنگی اشاره کرد.

نظامیان اسرائیل از پاییز گذشته تاکنون حدود 240 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به قتل رسانده‌اند. این درگیری‌‎ها همچنین باعث کشته شدنِ دست‎کم 32 اسرائیلی، 2 امریکایی، یک اریتره‎ای و یک سودانی شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku