روسیه: امریکا و معارضان به توافق آتش‌بس سوریه پایبند نبوده‌اند

تصویر آرشیوی از حلبِ سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد امریکا و معارضان تحت کنترل آن در سوریه، به توافق آتش‌بس در این کشور پایبند نبوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های روسیه، ژنرال ویکتور پوزنیکر، از مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: «ایالات‌متحده و به‌اصطلاح گروه‌های میانه‌روی (معارضان) تحت کنترل آنها، به هیچ یک از تعهدات خود براساس توافقات ژنو، عمل نکردند.»

این مقام ارشد نظامی روسیه افزود: «اگر ایالات‌متحده گام‌های لازم را برای ادای تعهداتش بر اساس توافق 9 سپتامبر (19 شهریور) برندارد، همۀ مسئولیت هرگونه شکستِ آتش‌بس در سوریه بر عهدۀ ایالات‌متحده خواهد بود.»

پوزنیکر همچنین گفت آتش‌بس سوریه از زمان آغاز اجرای آن در 5 روز پیش، 199 بار نقض شده است.

آتش‌بسِ سوریه با میانجیگری روسیه و امریکا حاصل شده و بنا بر اعلام ارتش سوریه از غروب دوشنبه به مدت 7 روز در سراسر این کشور برقرار خواهد بود.

هدف اولیه از برقراری این آتش‌بس ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه اعلام شده‌است.

سرگئی لاوروف (راست) و جان کری، وزرای خارجه روسیه و امریکا پس از توافق برقراری آتش‌بس در سوریه؛ ژنو سوئیس- 19 شهریور 1395 (عکس از اسوشیتدپرس)

پیشتر نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تروریست‌های تکفیری در سوریه را به سوءاستفاده از آتش‌بس در این کشور متهم کرد و گفت تروریست‌ها از آن برای سازماندهی مجدد استفاده می‌کنند.

پوتین افزود امریکا نمی‌تواند تمایزی بین به‌اصطلاح مخالفان  میانه‌رو در سوریه و تروریست‌های تکفیری فعال در این کشور عربی قائل شود.

رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد امریکا به تعهدات خود در مورد سوریه پایبند بماند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku