نیروی دفاع عراق: دست کم 100 داعشی در الانبار کشته شده‌اند

تصویری آرشیوی از دو ناشی از عملیات نظامی علیه مواضع داعش در استان الانبار در غرب عراق (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت دفاع عراق از کشته‌شدن دست‌کم صد تن از عناصر تروریستی داعش در حملات هوایی در غرب این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع عراق روز شنبه (19 شهریور) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دست کم 100 تروریست داعش در  حملات هوایی جت‌های عراقی در شهرهای القائم و الرطبه در استان انبار در غرب عراق به هلاکت رسیده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور با استناد به اطلاعات دقیق، دو مقر تروریست‌های داعش را در این دو شهر بمباران کردند.

این در حالی است که خبرگزاری الفرات نیوز عراق گزارش داده است، گروه تروریستی داعش در آستانۀ عملیات نظامی عراق برای آزادسازی شهر موصل، به حفر خندق در این شهر پرداخته‌اند.

منابعی از داخل شهر موصل گفته‌اند گروه تروریستی داعش علاوه بر کندن خندق عدۀ زیادی از نیروهای موسوم به «اعضای الحسبه» خود را در بخش راست شهر مستقر کرده است.

تصویر آرشیوی از عناصر تروریستی داعش در شهر موصل در شمال عراق

عناصر تروریستی همچنین 20 شهروند عراقی را به اتهام فروش سیگار دستگیر کردند.

منابع یادشده همچنین از افزایش بی‌سابقۀ قیمت مواد غذایی در ایام عید قربان خبر داده و گفته‌اند شهروندان عراقی با توجه به نزدیک شدن عملیات آزادسازی، همچنان به خرید و انبار کردن مواد غذایی ادامه می‌دهند.

از طرفی دیگر گروه تروریستی داعش که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند با استقرار نیرو در خیابان‌های مختلف موصل ساکنان شهر را به بهانۀ نداشتن ظاهر شرعی، بالغ بر 50 هزار دینار جریمه می‌کند تا بخشی از مشکلات مالی خود را تأمین کند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku