News   /   اروپا

دستگیری 3 زن به ظن طراحی یک حملۀ تروریستی در پاریس

محل دستگیر شدنِ سه زن مظنون در منطقۀ «بوسی سن آنتوان» در 30 کیلومتریِ جنوب‌شرقِ پاریس، پایتخت فرانسه (18 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد پلیس سه زن را که قصد داشتند یک عملیات تروریستی در ایستگاه راه‌آهنِ پاریس اجرا کنند، دستگیر کرده است. 

بنا بر اعلام فرانسوا مولن، دادستان پاریس، پایتخت فرانسه، تروریست‌های گروه داعش در سوریه، این سه زن را به خدمت گرفته بودند.

مولن گفت: «یک گروهک تروریستی متشکل از زنان جوان ... متلاشی شد. عناصری از گروه داعش در سوریه آن‌ها را هدایت می‌کردند.»

دستگیر شدن این مظنونین درارتباط با خودرویی است که اوایل یکشنبه در نزدیکی کلیسای جامع نوتردام کشف شد. در داخل این خودرو که یک پژوی 607 بود، هفت سیلندر گاز و سه گالن سوخت وجود داشت. البته پلیس فرانسه چاشنی‌ای در خودرو پیدا نکرد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، جمعه در حاشیۀ نشست سران کشورهای جنوب اروپا در آتن، پایتخت یونان، گفت یک گروه دستگیر شده‌اند، اما مظنونین دیگری هنوز آزاد هستند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در نشست سران کشورهای جنوب اروپا در آتن، پایتخت یونان (19 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه تروریستی داعش از آغاز سال 2015 تا کنون مسئولیت چندین حمله را در فرانسه بر عهده گرفته‌است که در مجموع منجر به مرگ 230 نفر شدند.

برنارد کازنُو، وزیر کشور فرانسه، شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد یکی از زنانِ بازداشت شده، در هنگام دستگیری، یکی از نیروهای پلیس را با چاقو زخمی کرد و خودش نیز بعد از اصابت گلوله زخمی شد.  

وی در بیانیه‌ای تلویزیونی دربارۀ زنانِ مظنون اظهار داشت: «این سه زن 39، 23 و 19 ساله، افراط‌گرا و در صدد اجرای یک عملیات خشونت‌آمیز و قریب‌الوقوع بودند.»

در تصاویر تلویزیونی که از صحنۀ دستگیر شدنِ این سه زن در 30 کیلومتریِ جنوب‌شرقِ پاریس پخش شد، یک افسر پلیس به تصویر کشیده شد که یک چاقوی بزرگ در دست داشت.

به گفتۀ وزیر کشورِ فرانسه تمامی ایستگاه‌های قطار در حالت آماده‌باش قرار داشتند، اما مظنونین قصد داشتند حملۀ تروریستی خود را در ایستگاه قطار لیون، که در فاصلۀ کمتر از 3 کیلومتریِ نوتردام در مرکز پاریس قرار دارد، اجرا کنند.

در بیانیۀ وزارت کشور فرانسه آمده است که پدرِ جوان‌ترینِ زنِ مظنون، مالک خودروی مشکوک است. این زن 19 ساله، پیشتر نیز به دلیل نوشتن نامه‌ای که در آن به گروه تروریستیِ داعش اعلام وفاداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

اوایل هفتۀ جاری، مالک خودرو نیز دستگیر و در نهایت آزاد شد. مقامات فرانسه اعلام کردند که این مرد روز یکشنبه به پلیس گزارش داده بود که دختر و خودرویش ناپدید شده‌اند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.  


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku