اسرائیل ساخت دیوار در اطراف غزه را آغاز کرد

ساخت دیواری زیرزمینی در سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل (عکس از وای‌نِت نیوزِ اسرائیل)

رسانه‌های اسرائیلی از آغاز ساخت دیواری زیرزمینی در اطراف باریکۀ غزه توسط اسرائیل به منظور ایجاد مانع برای تونل‌های حماس خبر دادند.

پایگاه اینترنتی وای‌نِت نیوزِ اسرائیل، روز پنجشنبه گزارش داد: «ساخت و ساز در تمام شهرهایی آغاز شده که قرار است با غزه حصاربندی شوند.»

گزارش‌ها حاکی است وزارت امور نظامی اسرائیل برای جلوگیری از ساخت تونل توسط  جنبش مقاومت حماس، برنامه ساخت و ساز زیرزمینی در اطراف مناطق ساحلی فلسطینی که تحت محاصره قرار دارند را دنبال می‌کند؛ هر چند کابینه اسرائیل این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است.

به گزارش وای‌نت نیوز، این دیوار زیرزمینی که قرار است به طول 60 کیلومتر در مرز غزه ساخته شود مجهز به حسگرهایی خواهد بود که هر گونه حفاری را تشخیص می‌دهد.

گادی یارکنی، رئیس شورای منطقۀ اشکول در امتداد مرز غزه، روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه آغاز ساخت این دیوار زیرزمینی را تأئید کرد اما حاضر نشد جزئیات بیشتری از آن را فاش کند.

وزارت امور نظامی اسرائیل نیز تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده است.

ساخت دیواری زیرزمینی در سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل (عکس از وای‌نِت نیوزِ اسرائیل)

اسرائیل مدعی است جنبش مقاومت اسلامی حماس با حفر تونل‌هایی از آنها برای حملات ضد اسرائیلی استفاده می‌کند.

غزه از سال 1386 (2007 میلادی)  تحت محاصرۀ زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر باعث افزایش شدید فقر و بیکاریِ مردم غزه شده است.

در باریکۀ غزه با وسعت حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر زندگی می‌کنند. این باریکه یکی از بالاترین میزان‌ تراکم جمعیت در جهان را داراست و برخی آن را بزرگترین زندان جهان نامیده‌اند.

ارتش اسرائیل در تابستان سال 1393 در تجاوزی 50 روزه به نوار غزه حدود 2200 فلسطینی از جمله 577 کودک را کشت. در این جنگ همچنین بیش از 11 هزار و 100 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

کنفرانس تجارت و توسعۀ سازمان ملل موسوم به «آنکتاد» پیشتر اعلام کرده بود با توجه به تداوم محاصرۀ اقتصادی باریکۀ غزه توسط رژیم اسرائیل، این باریکه تا سال 2020  احتمالاً غیرقابل سکونت خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku