دیدار هیئت پارلمانی بریتانیا با بشار اسد در دمشق

دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با هیأت پارلمانی بریتانیا (عکس از خبرگزاری سانا)

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، با هیئتی از نمایندگان مجلس عوام و اعیان بریتانیا در دمشق دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، اسد در این دیدار که در آن شماری از شخصیت‌های دینی و دانشگاهی بریتانیایی حضور داشتند، خطرناکترین مشکل جهان را اندیشۀ افراطی‌گری عنوان کرد.

اسد گفت: «خطرناکترین مشکل جهان در حاضر نفوذ اندیشۀ افراطگری در جوامع منطقه است و این پایه و اصل تروریسم است.»

وی تأکید کرد: «مبارزه و مقابله با تروریسم تنها در میدان جنگ صورت نمی‌گیرد، بلکه باید با ایدئولوژی تروریسم که حد و مرزی نمی‌شناسد، مبارزه و مقابله شود.»

بشار اسد در این دیدار به سفر هیئت‌های خارجی به سوریه اشاره کرد و گفت این هیئت‌ها تصویر واقعی و وضعیت کنونی در سوریه را توضیح خواهند داد و خبرهای دروغین رسانه‌های غربی برای ملت‌های جهان را آشکار خواهند کرد.

نمایندگان این هیئت انگلیسی نیز به نوبۀ خود بر لزوم سفر مقامات کشورهای مختلف به سوریه انتقال تصویر واقعی از آنچه در این کشور در جریان است، تأکید کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ ششم مرداد میزبان هیئتی از نمایندگان پارلمان یونان بود. در این دیدار نیکوس نیکوبولوس، نمایندۀ پارلمان یونان و رئیس حزب دموکرات مسیحی این کشور، پروفسور تئودور کاتسانیفار، رئیس حزب پازوک و چندین تن دیگر از رهبران این دو حزب حضور داشتند.

دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه (نفر دوم از راست) با هیئتی از پارلمان اروپا در دمشق (20 تیر 1395)

بشار اسد همچنین در تاریخ 20 تیر نیز میزبان هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا بود.

به دنبال شکست سیاست‌های کشورهای غربی در حمایت از گروه‌های مسلح و تروریست‌ها در سوریه با هدف براندازی دولت دمشق، در سال‌های اخیر بارها دمشق میزبان هیئت‌های پارلمانی اروپایی و طرفداران صلح بوده است.

سوریه از مارس 2011 صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.​

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku