News   /   ايران

«شبکه ملی اطلاعات ایران» راه‌اندازی شد

افتتاح اینترنت ملی در ایران

فاز نخست «شبکه ملی اطلاعات ایران» موسوم به اینترنت ملی با هدف «دسترسی آسان، امن، باکیفیت و سریع به اطلاعات» با هزینه 20 هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، روز یکشنبه با تأکید بر اهتمام دولت تدبیر و امید به دسترسی آزاد به اطلاعات گفت شبکه ملی اطلاعات، هیچ‌گونه سدی در راه دسترسی مردم به اطلاعات ایجاد نخواهد کرد.

جهانگیری افزود: «برخلاف نظر بسیاری از مخالفان که شبکه ملی اطلاعات تنها مختص ایران بوده و به لحاظ امنیتی ایجاد شده است، باید بگوئیم که راه‌اندازی این شبکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته نیز در کنار اینترنت جهانی انجام شده است.»

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی ، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات «مستقل است و نیازهای ملی را در تمام ابعاد محقق می‌سازد.»

وی وعده داد: «در قالب شبکه ملی اطلاعات، سرعت و کیفیت ارائه خدمات بهبود می‌یابد.»

ایجاد شبکه ملی اطلاعات مصوبۀ شورای عالی فضای مجازی است که هدفش شبکه‌ای مبتنی بر اینترنت اما به صورت مستقل به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور عنوان شده است.

ارتقای شاخص‌های امنیتی، پایین آوردن ریسکِ ضربه پذیری و مقابله با تحریم‌های احتمالی، ایجاد موتور جستجوگر و ایمیل ملی از اهداف این شبکه اعلام شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku