12 کشته در تازه ترین حملات عربستان به یمن

تصاویر حمله جنگنده های سعودی به یک ایستگاه برق در استان عمران در شمال یمن (6 شهریورماه 95)

در حملات جت های جنگنده عربستان به تقاطع شرعب در استان تعز یمن، دست کم 10 شهروند یمنی کشته شدند.

شبکه تلویزیونی المسیره روز شنبه با اعلام این خبر گزارش داد دست کم 11 نفر نیز در این حمله زخمی شده اند.

جنگنده‌های سعودی همچنین پایگاه نظامی الثعبان را در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان که در کنترل مبارزان یمنی قرار دارد، با بمب‌های خوشه‌ای بمباران کردند.

در تحولی دیگر در حملات هوایی سعودی‌ها به یک کارگاه چوب‌بری و یک تعمیرگاه خودرو در شهر عبس واقع در استان حجه، دو یمنی کشته و 8 تن مجروح شدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین در 23 نوبت پایگاه دریایی شهر ساحلی الحدیده را در غرب یمن بمباران کردند.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی بامداد شنبه 16 بار پست‎های برق و ایستگاه‎های گاز را در استان‌های شمالی یمن از جمله صعده، حجه و عمران بمباران کردند که در نتیجه آن فعالیت همه این واحدها مختل شد.

حملات تلافی جویانه یمنی‌ها

ارتش و نیروهای مردمی یمن نیز به تلافی حملات جنگنده های عربستان، دو پایگاه نظامی البحطیط و المنتزه را در استان جیزان واقع درجنوب عربستان با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند .

یگان موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن محل تجمع نیروها و تجهیزات سعودی‌ها را در منطقه الخضراء و سه پایگاه نظامی نهوقه، ابوهمدان و السدیس را در استان نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

تصویر مبارزان یمنی که در مناطق استان عسیر در جنوب عربستان نفوذ کرده اند؛ 5 شهریورماه 95 (عکس از وبسایت شبکه تلویزیونی المسیره)

ارتش یمن و نیروهای مردمی، محل تجمع نظامیان سعودی را در جنوب ناحیه الکرس درشهر الخوبه ازتوابع استان جیزان در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

مبارزان یمنی همچنین مخازن سوخت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در منطقه جیزان واقع در جنوب این کشور هدف قرار دادند.

عربستان سعودی که حملات خود را به یمن از فروردین ماه سال 1394 آغاز کرده است، تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده است.

عربستان جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصاراللهِ یمن آغاز کرد. سعودی‌ها در این جنگِ نابرابر از تسلیحات ممنوعه‌ای همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده و براساس گزارش منابع یمنی، تاکنون حدود 10 هزار نفر را کشته‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku